Producenci samochodów i dostawcy z całego świata zawarli porozumienie. Planują uruchomić system, który umożliwia ładowanie full elektryków i hybryd typu plug-in bez konieczności korzystania z tradycyjnego gniazdka.
Posiadanie elektryka wkrótce stanie się powszechne , co zrobić żeby było wygodniejsze?
Luksusowe pojazdy, takie jak hybryda plug-in BMW 530e czy McLaren Speedtail, są już gotowe do wprowadzenia systemu. Wkrótce zaoferują go bardziej przystępne cenowo samochody elektryczne.
Technologia ułatwiająca korzystanie z produktu to odpowiedź na pytanie, którego nikt nie zadał. To rodzaj wygody, do której ludzie szybko się przyzwyczajają. Łatwe użytkowanie elektryków i dobre ceny zakupu, to przepis na to by stały się bardziej powszechne.
Współpraca zawsze procentuje
Stowarzyszenie inżynierów SAE International pozyskało bardzo dużą grupę producentów samochodów i dostawców do współpracy w celu opracowania uniwersalnego systemu ładowania samochodów elektrycznych. To pierwszy krok do uczynienia go przystępnym i łatwym w użyciu dla kierowców.
Producenci samochodów nie zobowiązali się co do tego, kiedy będą mieli system w samochodach produkcyjnych. To nie przeszkadza inżynierom być optymistami, jeśli chodzi o oferowanie go wkrótce w popularnych pojazdach elektrycznych.
Jeśli korzystasz z bezprzewodowego ładowania telefonu, wiesz, jakim jest komfortem. Noszenie kabla wydaje się staromodne i pracochłonne, tak jak kiedyś dźwiganie wiadra wody ze studni do domu. Ludzie szybko przyzwyczają się do bezprzewodowego ładowania pojazdów.
„Dzięki temu pojazdy elektryczne są wygodniejsze” – powiedziała starszy analityk IHSA Markit Stephanie Brinley. „Danie klientom większego wyboru rozszerzy rynek”.
System dostarcza prąd stały o wartości do 11 kilowatów przy maksymalnym napięciu, jakie pojazd może przyjąć w przestrzeni do 10 cali między podkładką zamontowaną na podłodze a odbiornikiem w pojeździe. Wydajność ładowania sięga 94%, która jest porównywalna z połączeniami przewodowymi.
Pomysł jest genialny
System podkładki ładującej można wyposażyć tak, aby kierował pojazdem na miejsce, zarówno pod kontrolą kierowcy, jak i autonomicznie.
Podkładek można używać w domu lub na miejscach parkingowych, na przykład w galeriach handlowych. Plan jest taki, że pojazd elektryczny dowolnego producenta samochodów mógłby ładować się z podkładki wykonanej przez dowolnego dostawcę na dowolnej stacji ładowania.
Jest to podobne do obecnego systemu przewodowego, w którym wszyscy producenci samochodów z wyjątkiem Tesli używają standardowej wtyczki do ładowania.
Właściciele elektryków są zachwyceni
Właściciele pojazdów elektrycznych już są pod wrażeniem tej wygodnej metody ładowania.
Koniec z koniecznością zatrzymywania się na ładowanie w deszczu, wietrze i śniegu. Wyobraź sobie, jak fajnie jest kiedy nie trzeba podłączać wtyczki w domu.
„Ładowanie samochodu powinno być tak proste, jak parkowanie i odejście. Standard ładowania bezprzewodowego SAE J2954 zapewnia swobodę i wygodę, aby to zrobić ”- powiedział Jesse Schneider, przewodniczący grupy zadaniowej SAE, która stworzyła ten standard, w wywiadzie dla publikacji SAE Automotive Engineering. „Standard zmienia zasady gry, ponieważ zawiera specyfikację„ książki kucharskiej ”dotyczącą rozwoju bezprzewodowego transferu mocy zarówno pojazdu, jak i infrastruktury ładowania”.