Po wielu tygodniach oczekiwania, w końcu możemy to napisać! Już w najbliższy weekend do rywalizacji wracają Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Na Torze Poznań co prawda nie będzie kibiców ze względu na trwającą pandemię koronawirusa, ale najważniejsze, że wracają wyścigi. Co czeka nas w najbliższy weekend w stolicy Wielkopolski?
W dniach 3-5 lipca na Torze Poznań rozegrana zostanie 1. i 2. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 1. i 2. runda Mistrzostw Polski 318 IS CUP PL, 1. i 2. runda Mistrzostw Polski OMM Drive Super S Cup, 1. runda Mistrzostw Polski Endurance oraz 1. runda pucharu Renault Clio Cup Central Europe.
Ze względu na pandemię koronawirusa, warunki i atmosfera na torze z pewnością będą różnić się od lat poprzednich. Mimo to, kierowcy starali się przygotować siebie i swoje samochody jak najlepiej na rozpoczęcie sezonu.
Trzeci sezon OMM Drive Super S Cup
Jedną z najciekawszych pozycji na liście jest OMM Drive Super S Cup – najtańsza seria wyścigowa w Polsce. Cykl Mini pojawił się na wyścigowej mapie naszego kraju w 2018 roku, a na starcie stanęło wówczas 11 zawodników. Pierwszym mistrzem został Jacek Łukaszyk, natomiast w sezonie 2019 triumfował Jacek Cichopek. Tej dwójki zabraknie na starcie tegorocznego cyklu, co oznacza że głównymi faworytami do zwycięstwa będą Bartosz Alejski i Jakub Kojder.
Mistrzostwa Polski OMM Drive Super S Cup są zarezerwowane dla samochodów Mini Cooper S R53. Wszystkie egzemplarze zostały zbudowane przez firmę OMM sp. z o.o., która zastrzega sobie wyłączne prawo do ich serwisowania, zapewniając tym samym równe osiągi wszystkich aut. W skład modyfikacji wchodzą m. in.: klatka bezpieczeństwa, dyferencjał Quaife ATB typu LSD, amortyzatory o regulowanym tłumieniu BC Racing BR Series, system zarządzania silnikiem Ecumaster EMU Black, redukcja masy i wiele, wiele innych.
Nowe modyfikacje w Mini
Samochody będą jednak nieco różnić się od tych, które obserwowaliśmy w zeszłym roku. Organizatorzy zdecydowali się na zastosowanie innych wałków rozrządu, dzięki czemu moc samochodów wzrosła do 215 KM. Kierowcy już podczas pierwszych przedsezonowych treningów, mimo braku „wjeżdżenia” potrafili wykręcać o 2 sekundy lepsze czasy okrążeń niż przed rokiem. Na przednią oś powędrowały także nowe opony typu slick. Wszystko to ma zapewnić jeszcze większe show i jeszcze bardziej zaciętą rywalizację niż w latach poprzednich.
Jedną z największych zalet cyklu OMM Drive Super S Cup jest pełna transparentność. Samochody przed rozpoczęciem sezonu trafiają na hamownię i ustawiane są pod tę samą moc i moment obrotowy. Zasada rozgrywania pucharu jest podobna do tej, znanej z Volkswagen Golf Cup. Zawodnicy przyjeżdżają na tor i mogą wsiadać do samochodów i rozpocząć ściganie. Obsługą i serwisowaniem samochodów zajmuje się od początku do końca firma OMM.
To również jeden z lepszych dostępnych kierunków dla początkujących kierowców. Mini jest z założenia łatwe w prowadzeniu i wybacza wszystkie pomyłki. Jeśli któryś z kierowców przesadzi, straci tylko trochę czasu, a nie wypadnie poza tor czy się obróci. Jest bardzo cierpliwe dla kierowcy, a wykorzystanie jego 90-95% potencjału nie jest bardzo trudnym zadaniem. Wszystko to sprawia, że łatwiej nauczyć się wyścigowego rzemiosła, a co więcej, wyścigi są bardzo emocjonujące.
Kalendarz WSMP na sezon 2020:
Runda | Termin |
1+2 | 3 – 5 lipca 2020 |
3+4 | 28 – 30 sierpnia 2020 |
5+6 | 18 – 20 września 2020 |
7+8 | 9 – 11 października 2020 |
Lista startowa OMM Drive Super S Cup:
Nr startowy | Imię i nazwisko |
69 | Adam Dębicki |
67 | Jakub Kojder |
77 | Marcin Olejniczak |
44 | Tomasz Kulczyński |
46 | Tomasz Augustyniak |
11 | Bartosz Alejski |
96 | Tomasz Pawlaczyk |
24 | Damian Stachowiak |
13 | Robert Boruszak |
1 | Konrad Nowak-Ignatowski |
7 | Artur Hawryluk |
99 | Adrian Lewandowski |
3 | Juliusz Syty |
53 | Michał Molski |
17 | Toon Knapen |
98 | Paweł Lepert |