Audi to pierwszy na świecie producent samochodów używający trójwymiarowych wizualizacji w konfiguratorze swoich samochodów. Zamiast statycznych obrazów jakie znamy z katalogów, klient może teraz w czasie rzeczywistym i na dowolnym urządzeniu mobilnym spojrzeć na animowany pojazd z perspektywy 360 stopni, wybrać wyposażenie i zamówić bez konieczności wizyty w salonie.
Narzędzie o nazwie Audi Visualization Engine pozwala klientom na interaktywne skonfigurowanie i spersonalizowanie wybranego samochodu. Jak przekonuje niemiecki producent wizualizacja taka jest bardzo realistyczna, a najmniejsze nawet detale są doskonale widoczne. Klient może z pomocą tego programu np. włączać światła, a nawet otwierać i zamykać drzwi. Do wyboru dostępnych jest kilka milionów elementów konfiguracji modeli i ich wyposażenia.
Aplikacja została uruchomiona na polskim rynku oraz w 24 innych krajach na całym świecie.
Skonfigurowany przez klienta modeli Audi może być przy pomocy jednego kliknięcia umieszczone w dowolnym otoczeniu, np. w tunelu, czy w zielonym krajobrazie Islandii. Nowością jest możliwość bliskiego przyjrzenia się nawet najmniejszym detalom, takim jak wykończenie paneli ozdobnych, światłom do jazdy w dzień i światłom postojowym, czy otwieraniu i zamykaniu się dachu w przypadku wersji kabriolet.
Thomas Orenz, menadżer projektu Audi Visualization Engine: Zwłaszcza w przypadku bardzo zindywidualizowanych opcji wyposażenia, nasza nowa możliwość trójwymiarowej wizualizacji w konfiguratorze zapewnia klientom niezwykle dokładny, szczegółowy obraz wybranego modelu i w ten sposób wspiera ich decyzje zakupowe.
Z gry do rzeczywistości, salon online dostępny dla polskich klientów
Znane w świecie grafiki komputerowej pojęcie renderenigu graficznego oferuje klientom Audi możliwość pokazania wybranego modelu w czasie rzeczywistym na stronie internetowej producenta. Jak zapewnia niemiecka marka, trójwymiarowa aplikacja korzysta tu z wirtualnych modeli oraz z technik renderingu stosowanych w grach komputerowych.
Nowe wcielenie konfiguratora to kolejny krok niemieckiej marki w kierunku zapewnienia klientom cyfrowych doświadczeń. Już od roku 2017, na niemieckiej stronie czterech pierścieni funkcjonuje pilotażowy, trójwymiarowy konfigurator modelu Audi A4. Teraz Audi Visualization Engine zostanie uruchomiony na wybranych rynkach: m.in. w Polsce, w Niemczech, w Wielkiej Brytanii, Francji i w Hiszpanii, a poza Europą m.in. w USA i w Japonii.
Plany związane z przyszłością trójwymiarowego konfiguratora obejmują poprawę rozdzielczości obrazu do jakości 4K, dodanie obrazów otoczenia właściwych dla danego kraju, czy możliwość spersonalizowanego pod kątem poszczególnych salonów sprzedaży wykorzystania tego narzędzia.