Tor Silesia Ring jako certyfikowany obiekt Porsche Experience Centre ponownie oferuje możliwość wzięcia udziału w imprezach z serii Porsche Driving Experience. Za nami pełna sportowych wrażeń prezentacja zorganizowana dla dziennikarzy. Jednak tych samych doznań za kierownicą nawet najbardziej ekstremalnych wersji Porsche może doświadczyć każdy.
Nowoczesny obiekt w Kamieniu Śląskim to jeden z niewielu torów w Europie, ale i na świecie zaaprobowanych przez Porsche do organizacji szkoleń i eventów. Pozostałe znajdują się w Lipsku, Le Mans, Silverstone, Atlancie, Los Angeles i Szanghaju. Są to zatem m.in. obiekty, na których rozgrywane są nawet wyścigi Formuły 1, a wkrótce dołączy do tego grona także Hockenheimring.
Bodaj największą frajdę na imprezach z cyklu Porsche Driving Experience sprawia formuła Porsche On Track. W niej można poznać możliwości samochodów niemieckiego producenta w ich naturalnym otoczeniu, jakim właśnie jest tor wyścigowy.
Do dyspozycji są nawet tak kultowe maszyny jak Porsche 911 GT3 RS, którym dobry kierowca potrafi pokonać słynną Pętlę Północną Nürburgringu poniżej 7 minut.
Nie ma co ukrywać, że mocne, tylnonapędowe Porsche to świetne narzędzie do driftu. W szkoleniach można wziąć taką lekcję jazdy w kontrolowanym poślizgu, w którym uśmiech nie schodzi z twarzy zarówno kierowcy, jak i oglądających te efektowne ewolucje. Umiejętność panowania nad autem w przypadku nadsterowności i kompleksowe zrozumienie mechanizmów, które wprawiają poślizg, może w praktyce nauczyć kierowcę opanowania auta podczas niebezpiecznej sytuacji na drodze.
Porsche Driving Experience na Silesia Ringu było także przeznaczone dla kierowców lubiących luksusowe SUV-y. Na bardziej terenowej trasie można było poznać możliwości aut o większym prześwicie i z napędem na cztery koła. Umiejętność wykorzystania potencjału takich samochodów to rzecz warta uwagi każdego użytkownika tego typu auta. Dodatkowo można przekonać się w praktyce jak Porsche wyróżnia się w tym segmencie na tle konkurencji.
O znakomitą trakcję i bezpieczne pokonywania zakrętów dbał partner technologiczny Porsche – producent opon Michelin. Samochody wykorzystywały modele Michelin Pilot Sport 4S bądź Michelin Pilot Sport Cup 2 – ogumienia seryjnie stosowanego w linii Porsche oznaczonej symbolem GT. Warto dodać, że słynny rekord wśród aut drogowych wspomnianej Pętli Północnej Nürburgringu został wykręcony właśnie na Pilot Sport Cup 2.
Znając już możliwości tych samochodów, cennym elementem Porsche Driving Experience jest możliwość profesjonalne szkolenia w dwóch formułach. Precision jest przeznaczona dla osób, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności, które pozwalają na szybką, precyzyjną i bezpieczną jazdę z duża prędkością na torze. Nie brakuje także odmiany Performance, gdzie co najmniej średnio-zaawansowani kierowcy mogą jeszcze bardziej rozwinąć swoje umiejętności, aby skuteczniej rywalizować o cenne ułamki sekund na zawodach sportowych.