WEC, Spa Francorchamps: Alonso wygrywa w debiucie

WEC, Spa Francorchamps: Alonso wygrywa w debiucie

37 interakcji
wec-6hspa-toyotapodium

Podaj dalej

Debiutant w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, Fernando Alonso jako pierwszy przeciął metę wyścigu 6 godzin Spa Francorchamps i rozpoczął inaugurację supersezonu WEC od zwycięstwa. Bicampeon na najwyższym stopniu podium stał razem z dawnymi kolegami z F1, Sébastienem Buemim i Kazukim Nakajimą, którzy zmieniali się za kierownicą fabrycznej Toyoty TS050 Hybrid z numerem startowym 8.

Ruszający z depo ze stratą okrążenia drugi egzemplarz Toyoty z nr 7 dojechał tuż za zwycięzcą, choć gdyby nie przydługi pit-stop (dłuższy o 10 sekund od kolegów z drugiego auta) to zwycięstwo mogło wpaść w ręce zawodników startujących z końca stawki. Alonso zgodnie z sugestią inżyniera zwolnił w końcówce, aby nie przeciążać przegrzewającej się skrzyni biegów. Mike Conway minął metę w Walonii niespełna półtorej sekundy za Hiszpanem i cieszył się z drugiej lokaty razem z Kamuim Kobayashim i José Maríą Lópezem. Najniższy stopień podium przypadł ekipie Rebellion Racing z nr 1, w którym André Lotterer dojechał ze stratą dwóch okrążeń, dokańczając dzieła partnerów Neela Janiego i Bruno Senny.

2018 Total 6 Hours of Spa-Francorchamps – Chequered flag

Super Season Opener Chequered flag ???

FERNANDO ALONSO has his maiden victory at his WEC debut!?

• No.8 Toyota Gazoo Racing trio of Fernando Alonso, Kazuki Nakajima and Sebastien Buemi seal win despite last hour Safety Car eroding large lead to just 1.4s at chequered flag

•G-Drive Racing takes second consecutive LMP2 win at Spa as Jean-Eric Vergne, Andrea Pizzitola and Roman Rusinov take comfortable victory

• Olivier Pla, Stefan Mucke and Billy Johnson claim first LMGTE Pro victory for No.66 Ford Chip Ganassi Ford GT car after last hour pass on No.91 Porsche 911 RSR which drops to fourth in final moments

• LMGTE Am sees epic finish as Pedro Lamy in No.98 Aston Martin holds off Euan Alers-Hankey in TF Sport Aston by just 0.221s

What a BATTLE congrats to all the RACERS!

Opublikowany przez FIA WEC 5 maja 2018

Najlepszym prototypem LMP2 tak jak w edycji 2017 była Oreca G-Drive Racing, którą podróżowali Roman Rusinow, Jean-Éric Vergne i Andréa Pizzitola. Z drugiej lokaty cieszono się z w ekipie Jackie Chan DC Racing, współnależącej do znanego hollywoodzkiego aktora. Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry i Stéphane Richelmi doprowadzili bliźniaczą Orecę 21,7 sekundy za triumfatorami klasy.

Ford Ganassi Racing zgarnął dla siebie kategorię GTE Pro w składzie Oliver Pla/Stefane Mücke/Billy Johnson. W ostatniej godzinie wyścigu Richard Lietz i Gianmaria Bruni, mimo prowadzenia wypadli z podium, ponieważ wyprzedzili ich koledzy z Porsche GT Team Michael Christensen i Kévin Estre. Czołową trójkę skompletowało Ferrari AF Corse Davide Rigona i Sama Birda.

Sprint do ostatnich metrów towarzyszył rywalizacji w klasie GTE Am. Aston Martin Pedro Lamy’ego, Paula Dalla Lany i Mathiasa Laudy wygrał z zapasem 0,221 sekundy nad Astonem TF Sportu, którym rywalizowali Charles Eastwood, Salih Yoluc i  Euan Alers-Hankey.

Tekst: Marcin Zabolski

Tagi: WEC, Długodystansowe, Spa, FIA WEC, Spa-Francorchamps

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News