Dwa lata temu Thierry i Yannick Neuville założyli firmę Lifelive, która ma na dobre zaistnieć w zawodowym sporcie motorowym. Od ponad roku bracia z Sankt Vith szukali niszy aby zrealizować swoje biznesowe ambicje. Wybór padł na nową serię, faworyzowaną przez FIA – Autocross, a owocem ich pracy projekt TN5.
Yannick Neuville, pomysłodawca założenia firmy próbuje ugruntować swoją pozycję w zawodowym sporcie motorowym, między innymi dzięki wsparciu swojego brata Thierry’ego, który w tym sezonie WRC za kierownicą Hyundaia i20 WRC, ma spore szanse na wywalczenie pierwszego tytułu rajdowego mistrza świata w karierze.
Pierwszym produktem Lifelive jest XC Cross Car o nazwie TN5. Od ponad roku belgijscy bracia wraz z całym sztabem projektantów, inżynierów i mechaników rozwijali projekt tego pojazdu, a już pod koniec roku chcą rozpocząć dostawy do zainteresowanych klientów serią Autocross.
FIA podsunęła pomysł na biznes
FIA European Championship for Autocross Drivers, tak brzmi pełna nazwa serii będąca inną formą rallycross’u. W odróżnieniu od serii RX Rallycross, kierowcy rywalizują na szutrowych, żwirowych lub typowo ziemnych torach w pojazdach opartych na ramie. Początki tej dyscypliny motorsportu to Anglia i rok 1940, jednak popularność systematycznie zyskuje od 1976 roku, kiedy otrzymała protektorat FIA.
To właśnie Międzynarodowa Federacja Samochodowa zasugerowała braciom Neuville aby wsparli rozwój tej serii. Tym bardziej, że jej wielkim fanem jest Thierry Neuville, aktualny lider Rajdowych Mistrzostw Świata w fabrycznym zespole Hyundaia.
Thierry Neuville: Kiedy FIA zwróciła się do mnie z ideą opracowania XC Cross Car, byłem bardziej niż entuzjastyczny i jednocześnie zgodziłem się podzielić z nimi moje pomysły i zapewnić pomoc przy rozwoju tej serii. Wspólnie z bratem podjęliśmy się wyzwania skonstruowania własnego pojazdu. Przy okazji to dobry moment na kolejny krok w rozwoju Lifelive. Wspólnie z Yannick’iem zdecydowaliśmy o tym aby zainwestować w budowę nowej bazy w rodzinnym Sankt Vith.
TN5 na finiszu
Bracia zainwestowali pieniądze w budowę centrum rozwojowego o powierzchni 2000 m2. A pierwszym pojazdem, który zostanie tam opracowany jest XC Cross Car o łatwej do rozszyfrowania nazwie – TN5. Aktualnie auto jest w ostatniej fazie projektowania jednak już odbyły się pierwsze testy prototypu. Kierowcą rozwojowym oczywiście był Thierry Neuville.
Yannick Neuville: Muszę przyznać, że pierwsze dane jakie otrzymaliśmy w trakcie jazd testowych, są obiecujące. Naszym celem jest zamknięcie programu rozwojowego jeszcze przed przeprowadzką do naszych nowych warsztatów, którą planujemy w połowie listopada.
Klienci, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat specyfikacji pojazdu TN5, bądź też są zainteresowani jego zakupem mogą wysłać e-mail na adres: info@life-live.be.