WRC Motorsport&Beyond

WRX Kanada – walka o tytuł zaczyna się od początku

Sebastien Loeb in action at FIA World Rallycross Championship in Mettet, Belgium on 13 May 2018 // @World / Red Bull Content Pool // AP-1VNC3Z5N92111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Aktualny lider MŚ Rallycrossu Johann Kristoffersson ma obecnie komfortową przewagę nad rywalami. Po wakacyjnej przerwie zaatakować zamierzają jednak Mattias Ekstrom i Sebastien Loeb. Drugą połowę sezonu WRX w walce o tytuł mistrzowski rozpoczyna runda w Kanadzie.

Trois-Riviers, to miejsce, które rozpocznie drugą połówkę sezonu MŚ Rallycross. To także trzecia runda cyklu ARX (American Rallycross Championship). Impreza zostanie rozegrana w dniach 4-5 sierpnia, którą poprzedzi piątkowe show.

W klasyfikacji generalnej przewodzi Johann Kristoffersson, który za kierownicą VW Polo wypracował 40 punktów przewagi. Między nim a Petterem Solbergiem, w końcówce pierwszej fazy sezonu wdarł się Andreas Bakkerud. Nadal w walce o tytuł mistrzowski jest Mattias Ekstrom, choć nad nim wisi możliwa kara podczas wyścigu w Szwecji.

Chrapkę na medalowe miejsca na koniec sezonu ma także Peugeot. Sebastien Loeb obecnie zajmuje czwarte, a Timmi Hansen piąte miejsce w generalce. Z jednej strony walka w zespołach wspieranych przez fabryki jest niezwykle ekscytująca, ale wydaje się, że prywatni kierowcy wyraźnie odjeżdżają w tym sezonie.

Jacques Villeneuve poprowadzi Subaru w rundzie MŚ Rallycross

Gdyby Kristoffersson zostawił swoje Polo w garażu i tak po rundzie w Kanadzie pozostałby liderem mistrzostw świata w Rallycrossie.

Johann Kristoffersson: Startuję tak naprawdę od zera. W Kanadzie będę starał się zdobyć jak najwięcej punktów.

Trois-Riviers WRX fakty:

– Circuit Trois-Rivières, mieści się 125 km na północny wschód od Montrealu
– Długość toru 1.370 km (Joker-Lap: 1 455 km)
– Trasa: 60 procent asfaltu, 40 procent żwiru
– Zakręty: 4 w lewo, 7 w prawo
– Maksymalna prędkość: około 202 km/h
– Średnia prędkość: 105 km / h
– Najdłuższy skok: 20 m
– Długość wyścigu: 4 okrążenia (kwalifikacje), 6 okrążeń (półfinał i finał)