WRC Motorsport&Beyond

W Genewie zaprezentowano hybrydowego Lexusa UX

Na ostatnich targach w Genewie mogliśmy zobaczyć model UX japońskiego koncernu. Auto ma napęd hybrydowy i jest o pierwszy model tej marki wykorzystujący platformę GA-C.

W modelu UX 250h znajdziemy nowy system hybrydowy czwartej generacji o mocy 178 KM oferowany z napędem na koła przednie lub opcjonalnie E-Four. Na system składają się 2,0-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy oraz elektroniczna przekładnia bezstopniowa (CVT). Model będzie dostępny zarówno z napędem na koła przednie, jak i z napędem na 4 koła o nazwie E-Four.

Nowy akumulator niklowo-wodorkowy NiMH ma zoptymalizowaną konstrukcję i bardziej zwarty układ chłodzenia. Mniejsze wymiary pozwoliły go zmieścić pod tylną kanapą, co umożliwiło powiększenie przestrzeni bagażowej i obniżenie środka ciężkości Lexusa UX.

W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona z przodu i podwójne trójkątne wahacze poprzeczne z tyłu. Układ jezdny dostrojono ze specjalnym uwzględnieniem charakterystyki amortyzatorów, jakości wypełniającego je oleju, uszczelek olejowych i kontroli tarcia.

Aluminiowe koła modelu UX jako pierwsze na świecie mają aerodynamiczny design, który zarazem obniża opory opływowe i wspiera chłodzenie hamulców.

Wnętrze UX zostało zaprojektowane z myślą o kierowcy. Szczególną uwagę przykładano do wyglądu i łatwości obsługi konsoli środkowej, w której elementy sterowania systemem audio zintegrowano w podpórce pod nadgarstek. Oparcie fotela uformowano tak, by sterowanie funkcjami auta było możliwe przy zachowaniu w pełni komfortowej, naturalnej pozycji.

UX ma 4495 mm długości, 1520 mm wysokości i 1840 mm szerokości. Rozstaw osi to 2640 mm. Auto będzie więc pozycjonowane poniżej modelu NX, stając się najtańszym crossoverem w gamie Lexusa.

Tagi: Lexus UX, hybryda, elektromobilność, elektryczne samochody