W Berlinie trwają obchody 50-lecia powstania Volkswagen Motorsport. Koncern z Wolfsburga właściwie od samego początku istnienia swojego działu sportowego był bardzo aktywny w świecie wyścigów. Poniżej prezentujemy najważniejsze daty w historii firmy.
1966
Założenie Volkswagen Motorsport w Monachium, pod nazwą: Formel V Europa e.V.
1969
Historyczny wyścig Formuły Vee na Nurburgring-Nordschleife: Helmut Marko zwycięża jadąc ze średnią prędkością 137,4km/h. Za nim finiszuje Niki Lauda.
1973
Przeniesienie siedziby do Hanoweru.
1975
Keke Rosberg wygrywa niemieckie mistrzostwa Formuły Super Vee, startując Volkswagenem Kaimann.
1976
Inauguracja pierwszego pucharu Volkswagena. Wyścig VW Junior Cup na Hockenheim z identycznymi modelami Scirocco. W tym samym roku zmieniono nazwę firmy na Formel V Europa – Volkswagen Motorsport e.V.
1978
Klaus-Joachim “Jochi” Kleint zdobywa nieoficjalny tytuł mistrza Niemiec w rallycrossie, rywalizując Golfem GTI 1600. W tym samym roku startuje z Volkswagenem w mistrzostwach Europy.
1979
Dołączenie do Formuły 3, jako producent silników.
1981
Zmiana nazwy na Volkswagen Motorsport e.V.
1982
John Nielsen zwycięża z Volkswagenem w niemieckiej Formule 3.
1984
Nielsen wygrywa nieoficjalnie mistrzostwa świata Formuły 3.
1986
Kenneth Eriksson rajdowym mistrzem świata w Grupie A. Szwed osiągnął to za kierownicą Golfa II GTI.
1990
Michael Schumacher zwycięża w niemieckim cyklu Formuły 3 i triumfuje w finale sezonu w Makau.
1991
Erwin Weber i Manfred Hiemer wygrywają Rajdowe Mistrzostwa Niemiec, startując Golfem G60 o mocy 282 koni mechanicznych.
1997
Volkswagen zostaje dostawcą silników w Formule Konig.
2000
W marcu powstaje VW Motorsport GmbH. Po miesiącu nazwa zostaje zmieniona na Volkswagen Racing GmbH.
2003
Powrót na Dakar z Volkswagenem Tarek.
2004
Następuje ponowna zmiana nazwy spółki, tym razem na Volkswagen Motorsport GmbH.
2007
Zwycięstwo w swojej klasie dla Golfa GTI podczas Nurburgring 24h. Samochód z dwulitrowym silnikiem TSI o mocy 300 koni mechanicznych i napędem na przednią oś triumfuje w kategorii SP3T. W zespole jechali: Rene Rast, Jimmy Johansson, Florian Gruber i Dieter Depping.
2009
Volkswagen pierwszym zwycięzcą Dakaru z silnikiem diesla. Wygrywa Giniel de Villiers, a za nim plasuje się Mark Miller.
2010
Potrójny triumf w Dakarze. Zwycięża Carlos Sainz przed Nasserem Al-Attiyahem i Markiem Millerem.
2011
Kolejne potrójne zwycięstwo. Al-Attiyah wyprzedza de Villiersa oraz Sainza. Zespół ogłasza, że w 2013 roku dołączy do stawki WRC z modelem Polo R.
2012
Ekipa z Hanoweru prowadzi intensywne przygotowania, a przy tym wystawia w mistrzostwach Skodę Fabia S2000, za kierownicą której Sebastien Ogier wygrywa oes na Sardynii.
2013
Załoga Ogier/Julien Ingrassia zwycięża w Rajdzie Szwecji. W swojej domowej rundzie w Alzacji pieczętują tytuł, a w Hiszpanii Volkswagen zdobywa mistrzostwo świata wśród producentów.
2014
Świetna passa Francuzów trwa. Wygrywają tytuł w Hiszpanii, natomiast zespół robi to w Australii, zajmując wszystkie miejsca na podium.
2015
Ogier i Ingrassia w Australii pieczętują swój trzeci z rzędu mistrzowski tytuł.