Romain Dumas za kierownicą w pełni elektrycznego Volkswagena ID. R pobił 20-letni rekord trasy Goodwood Festival of Speed. Poprzedni rekordzista, Nick Heidfeld, korzystał z 780-konnego bolidu F1.
Volkswagen dopiero co świętował pobicie rekordu wśród elektryków na Północnej Pętli toru Nurburgring, a już dziś może cieszyć się z nowego sukcesu. Przez okrągłe 20 lat nikomu nie udawało się pokonać czasu ustanowionego w 1999 roku przez Nicka Heidfelda, aż do dziś.
Romain Dumas do rekordów Pikes Peak i Nordschleife dopisał dziś kolejny – tym razem na Goodwood Festival of Speed.
– Pracowaliśmy nad zawieszeniem, a także nad nowym pakietem aerodynamicznym – powiedział dla WRC Motorsport & Beyond Sven Smeets, dyrektor VW Motorsport. – Próbowaliśmy także obniżyć wagę samochodu, bowiem dotychczasowy rekord wynosił poniżej 1 minuty. To oznaczało, że nie potrzebowaliśmy aż tylu baterii, co na pokonanie 20-kilometrowej trasy.
Przypomnijmy, że to nie pierwsza wizyta Volkswagena ID. R na trasie wyścigu górskiego w Goodwood. W zeszłym roku tuż po zakończonej z sukcesem rywalizacji na Pikes Peak niemiecki zespół w ostatniej chwili zdecydował się na przyjazd do południowej Anglii.
– W zeszłym roku przyjechaliśmy do Goodwood zaledwie trzy tygodnie po biciu rekordu na Pikes Peak. Wówczas korzystaliśmy z takiej samej konfiguracji, jak w wyścigu górskim. W tym roku wystawiamy na Goodwood naszego I D. R który jest przygotowany specjalnie pod kątem tej trasy.
Obecny rekord trasy w Goodwood ustanowiony dziś przez Romaina Dumas wynosi 41,18 sekundy. Możemy być jednak pewni, że to jeszcze nie wszystko. Festiwal Prędkości Goodwood dopiero się zaczął, a do końca rywalizacji jeszcze trzy dni.