WRC Motorsport&Beyond

Taycan 4S wzbogaca gamę modelową elektrycznych samochodów Porsche

Zaledwie we wrześniu nowy elektryczny samochód sportowy Porsche świętował swoją głośną premierę, i to na trzech kontynentach jednocześnie. Teraz firma prezentuje trzeci już wariant swojego sportowego sedana na prąd – Taycan 4S.

Jest on dostępny z akumulatorem w dwóch rozmiarach; z baterią Performance osiąga moc do 390 kW (530 KM), a z Performance Plus – do 420 kW (571 KM). Dołączając do wersji Taycan Turbo S i Taycan Turbo, Porsche Taycan 4S jest więc nową podstawową odmianą tej serii modelowej. Standardowa specyfikacja obejmuje jednowarstwowy akumulator Performance o łącznej pojemności 79,2 kWh. Na życzenie oferowany jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus, znany z wariantów Taycan Turbo S i Taycan Turbo. Jego całkowita pojemność wynosi 93,4 kWh.

W tego względu odpowiednio różnią się moc, a związku z tym i zasięg samochodu: z akumulatorem Performance nowy Taycan 4S w trybie overboost generuje do 390 kW (530 KM), a z Performance Plus – do 420 kW (571 KM). Obie odmiany przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 s. Ich prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zasięg wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus– to obecnie najwyższa wartość zasięgu modelu Taycan (w każdym przypadku – zgodnie z WLTP). Maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).

Porsche Taycan 4S można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach sprzedaży w styczniu 2020 r. Ceny modelu zaczynają się od 454 tys. zł.