WRC Motorsport&Beyond

Tak się powinno robić lifting. Nowy Hyundai jest naprawdę hot i wiemy o nim wszystko

Hyundai przygotował odświeżoną wersję swojego popularnego modelu i30. Ten zgrabny hatchback na dobre rozgościł się w kraju nad Wisłą.

Hyundai i30 po liftingu będzie miał premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, który odbędzie się już w marcu – o ile koronawirus nie pokrzyżuje planów organizatorom. Samochód zyska nowy design i zaawansowane systemy łączności. Będzie również oferować zelektryfikowany, 48-woltowy układ hybrydowy, który zapewni lepszą wydajność.

Hyundai odświeża także wersje N Line dla modelu i30. Po raz pierwszy usportowiona wersja będzie dostępna także dla i30 Wagon, począwszy od lata 2020 roku. Wyposażenie inspirowane wyglądem sportowego i30 N trafi także do modeli i30 Hatchback oraz i30 Fastback.

Andreas-Christoph Hofmann przekonuje, że przygotowując odświeżoną wersję i30 kierowali się sugestiami swoich klientów. Słuchając naszych klientów, stwierdziliśmy, że istnieje zapotrzebowanie na bezpieczny, niezawodny samochód z segmentu C, który oferuje również nowoczesne funkcje łączności i wydajne układy napędowe, a także atrakcyjny wygląd. Nowy i30 zaspokaja potrzeby naszych klientów, a jednocześnie jest dostępny w atrakcyjnej cenie.

Co się zmieniło?

Wygląd zewnętrzny nowego i30 jest naprawdę fajny i przypuszczam, że trafi w gusta wielu klientów. Zaprojektowany na nowo przedni zderzak i nowy kaskadowy grill ze zmienionym wzorem optycznie poszerzają samochód i nadają Hyundaiowi atletyczny wygląd.

Nowe, smuklejsze reflektory w technologii LED oraz nowe, charakterystyczne światła ledowe do jazdy dziennej w kształcie litery V sprawiają, że auto wygląda bardziej nowocześnie, ale i sportowo.

Liftingu doczekał się również tył samochodu. Nowy zderzak poprawił aerodynamikę auta. Natomiast tylne, zespolone światła LED także zawierają motyw litery V dla uzyskania efektu symetrii pomiędzy przodem a tyłem nadwozia. Ponadto dodają one i30 charakteru.

Auto doczekało się również zupełnie nowych felg aluminiowych, dostępnych w dwukolorowych wzorach. Klient będzie miał do wyboru 16 lub 17 calowe felgi. Jeśli zależy wam na wyglądzie samochodu to wybór większego rozmiaru stanowi raczej formalność.

N Line dostępny dla każdej wersji nadwozia

Dynamiczna, inspirowana sportami motorowymi wersja N Line została poddana kompleksowym zmianom wyglądu w modelach i30 Hatchback i Fastback. Ponadto, po raz pierwszy, wersja N Line jest dostępna również w nowym i30 Wagon. Oznacza to, że wersja N Line będzie dostępna dla wszystkich trzech typów nadwozia Hyundaia i30.

Nowy i30 N Line wyróżnia się świeżym, odważnym wyglądem i jeszcze bardziej sportową stylistyką. Z przodu nowy i30 N Line ma szerszy, kaskadowy grill, nowe reflektory i dedykowany dla wersji N Line przedni zderzak. Czerpiąc inspirację z lotnictwa, powiększono dolny środkowy wlot powietrza, który dominuje teraz w obszarze zderzaka, podkreślając sportową sylwetkę. Boczne wloty podkreślone są przez osłony poprawiające właściwości aerodynamiczne.

Całkowicie nowy wygląd tylnego zderzaka podkreśla dynamiczny charakter wersji N Line. Szeroki dyfuzor nadaje sportowego wyrazu, a nisko osadzone światła przeciwmgielne wizualnie obniżają samochód. Nowy i30 N Line dostępny będzie z nowymi, 17 i 18-calowymi felgami aluminiowymi

Producent informuje również, że nowy i30 N Line w wersji Hatchback oraz Fastback otrzymał nowe ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego.

Trzy nowe kolory

Nowy i30 dostępny jest z trzema nowymi kolorami lakierów nadwozia: Dark Night, Silky Bronze i Sunset Red. Dodatkowo dostępnych będzie sześć obecnych już kolorów: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver oraz Olivine Grey.

Wnętrze

We wnętrzu dodano trzy nowe kolory wykończenia: Pewter Gray, Ebony Brown i Charcoal Gray. W dalszym ciągu dostępne będzie także wykończenie w kolorze Black. Fotele mogą być pokryte tapicerką materiałową, skórzaną lub półskórzaną, łącznie dostępnych jest osiem kombinacji.

Nowa Skoda Octavia RS sfotografowana w pełnej okazałości przez szpiegów! Wygląda jak milion dolarów!

W aucie znajdziemy również nowy, 7-calowy zestaw cyfrowych zegarów i nowy system nawigacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala zapewniają bezpieczniejszą jazdę i pozwalają na większą indywidualizację pod kątem kierowcy. Nowy i30 oferuje również pełną kompatybilność z Android Auto i Apple Car Play, a począwszy od lata 2020 wprowadzona będzie możliwość bezprzewodowego połączenia z telefonem. Nowy i30 oferuje także bezprzewodowe ładowanie telefonu.

Usługi łączności Bluelink

Nowy Hyundai i30 oferuje technologię Bluelink firmy Hyundai, która zapewnia szeroki zakres usług łączności, takich jak Hyundai LIVE, a także funkcje zdalne, obsługiwane za pośrednictwem aplikacji na smartfony Bluelink.

Silniki

Bazową jednostką jest całkowicie nowy silnik benzynowy 1.5 MPi o mocy 110 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT). Silnik benzynowy 1.0 T-GDi o mocy 120 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także nową, siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest także z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym, który przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT).

iMT oddziela silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, umożliwiając przejście samochodu w tryb wybiegu i obniżenie zużycia paliwa. Dla osób preferujących automatyczne skrzynie biegów przewidziano wersje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym połączonym z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT)

Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 115 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 136 KM standardowo łączony jest z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym, który współpracuje z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Topowa jednostka w gamie i30, czyli 1.5 T-GDi o mocy 160 KM standardowo występuje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym i dostępny jest z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Francuzi przedstawili auto, które zdobędzie rynek. Ależ to wygląda! [ZDJĘCIA]