WRC Motorsport&Beyond

Szybciej z Lublina do centrum Polski

Co najmniej 10 minut zaoszczędzą kierowcy jadący z Lublina do Radomia.  Tym samym połączono funkcjonującą od lipca br. pierwszą część obwodnicy Puław z drogą ekspresową S17.

Umowę na zaprojektowanie i realizację liczącej blisko 12 km trasy zrealizowało konsorcjum Energopol Szczecin oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Zwoleń.

Do użytku oddano łącznik od węzła Kurów Zachód na S17 do mostu na Wiśle w Puławach.

W ramach budowy dojazdu o łącznej długości ok. 11,9 km zbudowano od podstaw odcinek nowej dwujezdniowej trasy o długości ok. 10,5 km oraz dobudowano drugą jezdnię do istniejącej wraz z wiaduktem nad linią kolejową. Powstały m.in.: węzły Puławy Azoty, Puławy Wschód i Końskowola, cztery wiadukty drogowe, trzy mosty w ciągu drogi ekspresowej, przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe dla obsługi ruchu lokalnego.

Prace budowlane kosztowały ok. 233 mln zł, a wartość całego projektu wyniosła ok. 309 mln zł (roboty budowlane plus opracowanie dokumentacji, odszkodowania za nieruchomości, prace archeologiczne, nadzór nad budową).

Realizacja inwestycji była współfinansowana ze środków unijnych w ramach projektu „Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin – Kurów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość ww. projektu to ok. 2,2 mld zł, w tym wkład unijny wynosi prawie 1,2 mld zł.

Projekt całej S17-tki obejmuje budowę 70,49 km dróg ekspresowych. Umowa dotyczy pięciu odcinków realizacyjnych S17 Garwolin – Kurów o długości 58,57 km i drogi ekspresowej S12 o długości 11,9 km wraz z budową: węzłów drogowych oraz obiektów inżynierskich, oświetlenia i urządzeń BRD, dróg poprzecznych oraz MOP, OUD.