Audi Sport miało dość intensywny rok 2019 rok. Byliśmy świadkami licznych debiutów modeli z S i RS w nazwie.
Nadchodzący rok będzie jeszcze bardziej pracowity i skoncentrowany głównie na modelach elektrycznych. RS4 Avant nowej generacji został już zapowiedziany z hybrydowym układem napędowym typu plug-in.
Odpowiedź na Porsche Taycan – Audi E-Tron GT, ma pojawić się w wariantach S i RS tak samo jak pierwsze elektryczne Porsche, które jest obecnie oferowane w wersjach 4S, Turbo i Turbo S. W tej chwili nie jest jasne, czy stylowy bezemisyjny sedan Audi będzie miał specyfikację techniczną godną konkurenta ze Stuttgartu, które oferuje odpowiednio 523 KM, 670 KM i 751 KM.
Przypomnijmy, że koncept Audi został wyposażony w dwusilnikowy układ, napędzający wszystkie koła i akumulatorem o mocy 96 kWh. Oferował 582 koni mechanicznych, oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w trzy i pół sekundy, a 0-200 km/h) w nieco ponad 12 sekund. Maksymalna prędkość (ograniczona elektronicznym kagańcem) to 240 km/h. Zasięg to ponad 400 kilometrów, a naładowanie akumulatora do 80%, co wystarcza na zasięg ponad 320 km zajmuje zaledwie około 20 minut.
Audi planuje wprowadzić wersję S już na samym początku, a odmiana RS, która będzie miała największy zasięg i osiągi pojawi się w późniejszym terminie. Oczekuje się, że firma zaprezentuje gotowy do produkcji E-Tron GT w drugiej połowie listopada na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2020 roku. Możemy zatem założyć, że ostrzejszy model RS raczej nie zadebiutuje do końca 2021 roku.
Podobno Audi Sport pracuje nad odrodzeniem swojego nieszczęsnego R8 E-Tron. Oryginalna wersja zaprezentowana w 2009 roku jako koncept nigdy nie trafiła na linię montażową, podczas gdy model drugiej generacji wprowadzony na rynek w 2015 roku został wycofany w ciągu dwóch lat z powodu niskiego popytu spowodowanego w dużej mierze wygórowaną ceną około 1 miliona dolarów. W ciągu 16 miesięcy R8 E-Tron sprzedał się w ilości zaledwie 100 sztuk.
Podobnie jak jego poprzednik, nowy R8 E-Tron ma być modelem z podobną stylistyką jak wersja wyposażona w silnik V10. Dzięki postępom dokonanym w technologii elektrycznej, szanse są lepsze w porównaniu do samochodu z 2015 roku, który miał podwójne silniki o mocy 456 KM i akumulator 92 kWh pozwalający na przejechanie 450 kilometrów.
Audi Sport na pewno nie pominie SUV-ów, ponieważ E-Tron i jego bardziej stylowe brat E-Tron Sportback również dostaną znaczki S i RS. Można spodziewać się, że R8 zostanie zastąpione elektrycznym odpowiednikiem. Niestety nic nie zastąpi dźwięku wolnossącego V10.