Pierwsza „piłka meczowa” dla ŠKODY w walce o piąty z rzędu tytuł Rajdowego Mistrza Azji i Pacyfiku: jadący modelem FABIA R5 Gaurav Gill stoi przed szansą zdobycia mistrzowskiego tytułu już podczas przedostatniej rundy tego sezonu, nadchodzącego w ten weekend Rajdu Malezji.
Hinduski zawodnik stoi obecnie na czele klasyfikacji kierowców i zdobył już raz mistrzostwo w tej prestiżowej serii kontynentalnej w 2013 roku. Na jedną eliminację przed finałem w Indiach ŠKODA może zdobyć już teraz także tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów: zespół ŠKODA MRF w Malezji będzie reprezentował także świeżo upieczony Rajdowy Mistrz Niemiec, Fabian Kreim ze swoim pilotem, Frankiem Christianem.
„Dobrze by było osiągnąć nasze cele na ten sezon już na jedną rundę przed końcem mistrzostw, broniąc tytułu serii APRC tutaj, w Malezji” – wyznaje Dyrektor ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek. „W naszych FABIACH R5 zespołu ŠKODA MRF mamy dwa bardzo szybkie duety, ale nie możemy tracić koncentracji.” Sytuacja jest prosta: jeśli Gaurav Gill wygra rajd, już teraz zdobywa tytuł Rajdowego Mistrza Azji i Pacyfiku. Czeska marka wypracowała sobie już także komfortową przewagę 52 punktów w klasyfikacji konstruktorów. Zyskując 39 punktów za zwycięstwo, ŠKODA także zdobyłaby mistrzowski tytuł – już piąty z rzędu.
Rajd Malezji będzie rozgrywany w tym roku po raz dwunasty, wiodąc trasami w rejonie miasta Johor Bahru. Na rajd składa się 234,6 km jazdy na czas podzielonej na czternaście odcinków specjalnych.
Jak w mało których innych zawodach, dużą rolę w tych zmaganiach odgrywa ekstremalna wilgotność i wysoka temperatura powietrza. Odcinki w południowej części Malezji, prowadzące przez plantacje bananowców i drzew kokosowych, podejmą zawodników trudnymi, błotnistymi trasami.
Na szczęście dla ŠKODY są to warunki, w których jej zawodnicy błyszczą – kierowcy czeskich maszyn wygrywali tu przez cztery ostatnie edycje; byli to kolejno Chris Atkinson, Gaurav Gill, Jan Kopecký i Pontus Tidemand.
Cel dla doświadczonego Gilla jest wyraźny: zdobyć piąte zwycięstwo w sezonie i zabezpieczyć tytuł mistrzowski na rundę przed końcem sezonu: „Mieliśmy perfekcyjny sezon i mistrzowski tytuł zbliża się do nas wielkimi krokami. Start w ostatniej rundzie sezonu w mojej ojczyźnie już jako Rajdowy Mistrz Azji i Pacyfiku byłby spełnieniem moich marzeń, jednak szanse na zwycięstwo nadal zachowuje mój zespołowy, kolega Fabian Kreim – zapowiada się ekscytująca walka.”
Gill stoi na szczycie tabeli Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku mając na swoim koncie 154 punkty. Znajdujący się na pozycji wicelidera Fabian Kreim traci do niego 38 oczek.
Debiutujący w tym roku w serii APRC Niemiec w swoich pierwszych czterech startach zajął cztery drugie miejsca, równolegle zdobywając na drugiej półkuli ziemskiej tytuł rajdowego mistrza swojego kraju: „Jestem bardzo zadowolony z moich wyników osiąganych w APRC – nie sądziłem, że będę walczył o tytuł mistrzowski już w debiutanckim sezonie. Trzeba jednak pamiętać, że szanse na zdobycie tego tytułu są dla mnie teraz nikłe – tym bardziej, że Gaurav zalicza bezbłędny sezon. Z osiągnięć w tej serii brakuje mi jeszcze tylko wygranej – na Rajdzie Malezji zamierzam to zmienić.”
Czy wiesz, że…
…Rajd Malezji odbywa się w bezpośrednim sąsiedztwie Singapuru? Centrum rajdu znajduje się w mieście Johor Baru, znanym też po prostu jako „JB”, które z kosmopolitycznym miastem-państwem jest połączone zatoką Woodlands.
…pretendent do tegorocznego tytułu Rajdowego Mistrza Azji i Pacyfiku zdobył go już raz w 2013 roku? Gaurav Gill jechał wtedy ŠKODĄ FABIĄ SUPER 2000. Jest pierwszym Hindusem, któremu udało się tego dokonać.
…kierowcy podczas październikowego Rajdu Malezji na pewno nie będą mogli narzekać na zimno? Maksymalna średnia temperatura o tej porze roku wynosi tutaj w ciągu dnia 31,8 stopni Celsjusza. Fani muszą jednak zabrać ze sobą parasolki: ze średnią szesnastu deszczowych dni w miesiącu, październik jest w Malezji jednym z najbardziej deszczowych miesięcy w roku.