Niby się tego domyślaliśmy, ale teraz mamy to czarno na białym – praktycznie co trzecie używane auto w Niemiec miało cofnięty licznik. Co zrobić w takiej sytuacji?
Cofnięty licznik – jak sobie z tym poradzić?
Portal ADAC poinformował, że niemieccy kierowcy manipulują w niemal co trzecim używanym samochodzie przy liczniku przebiegu. Jak sprawdzić, czy w kupowanym przez nas samochodzie nie jest przypadkiem przekręcony licznik?
Najlepiej skorzystać ze strony internetowej historiapojazdu.gov.pl, która pokaże nam podstawowe informacje o danym aucie, podając wcześniej VIN i datę jego pierwszej rejestracji. Mimo wszystko, jeśli auto miało już przekręcony licznik przed wjazdem do Polski, mamy już nieco mniej szczęścia. Niemcy nie posiadają bowiem swojej bazy samochodów i oszuści bez problemu zmieniają przebiegi sprzedawanych przez siebie aut, dzięki czemu zarabiają na nich więcej nawet o 15 tysięcy złotych więcej.
Na co najlepiej zwrócić uwagę?
W takim przypadku, gdy mamy podejrzenie, że samochód, który nas zainteresował może być „oszukany”, najlepiej poprosić o pełną dokumentację, taką jak chociażby udokumentowany przebieg, historia serwisowa czy kompletny raport TUV. Jeśli sprzedawca nie będzie w stanie zagwarantować ci takich dokumentów, lepiej poważnie przemyśleć sprawę, czy to w ogóle się opłaca. Szkoda przecież nerwów…