WRC Motorsport&Beyond

Kierowco, oto najmniej awaryjne silniki benzynowe! Musisz je mieć, to gwarancja wysokiej jakości! [LISTA]

Kierowco, jesteś na etapie szukania nowego samochodu? Chcesz może kupić jakiś używany? Przedstawiamy Ci cztery najmniej awaryjne silniki benzynowe, które najlepiej się sprawdzą dla Ciebie. Jeśli szukasz gwarancji jakości i solidności, to nie mogłeś lepiej trafić.

Silniki benzynowe bezawaryjne – jakie wybrać?

Na sam początek polecamy Ci silnik 1.8 2ZR-FXE Toyoty, który zadebiutował w 2007 roku. W tym silniku naprawdę nie ma co się zepsuć! Wystarczy, że będziesz pamiętał o regularnym serwisie, to z powodzeniem będziesz mógł wykręcić imponujący wynik na swoim przebiegu. Nawet milion kilometrów!

Dane techniczne silnika 1.8 2ZR-FXE: 1798 cm3, R4, 136 KM, 207 Nm. Samochody, w których można go znaleźć: Toyota Prius III, Toyota Prius+, Toyota Auris Hybrid I, Toyota Auris Hybrid II, Lexus CT.

Kolejnym silnikiem, jaki Ci polecimy jest 1.0 MPi EA211 Volkswagena. Silnik ten ma trzy główne zalety. Przede wszystkim jest niezwykle oszczędny, bowiem np. Skoda Fabia spala jedynie 5 litrów benzyny. Oprócz tego świetnie współpracuje z LPG oraz nie ma problemów z wysokimi przebiegami. Nic tylko brać!

Dane techniczne silnika 1.0 MPi EA211: 60 KM, 65 KM, 68 KM, 75 KM. Modele samochodów: Seat mii, Seat Ibiza, Skoda Citigo, Skoda Fabia, Volkswagen Up!, Volkswagen Polo

Na które silniki warto jeszcze zwrócić uwagę?

Kolejnym solidnym silnikiem, na który warto zwrócić uwagę jest 1.6 MPi Hyundaia, który ma zmienne fazy rozrządu i jest napędzany za pomocą łańcucha. Niewiele może się w nim zepsuć z prostego powodu – jego skład jest bardzo prosty. Przebieg na poziomie 200 tysięcy km w tym modelu to normalka. Silnik świetnie współpracuje z instalacją gazową, ma także wariant wyposażony we wtrysk bezpośredni.

Dane techniczne silnika 1.6 Mpi: 126 KM, 132 KM. Modele samochodów: Kia Cee`d I i II, Kia Soul, Hyundai i30 I i II, Hyundai Veloster.

No i na sam koniec silnik, o którym musieliśmy po prostu wspomnieć o 1.6 M720 Mercedes. Ten 1,6 litrowy benzyniak zadebiutował w 2011 roku. Korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa i bez większych trudności wpisuje się w normy spalin Euro 6. W internecie mało można wyczytać o jego awaryjności, co bezsprzecznie jest jego kolejną zaletą.

Dane techniczne silnika 1.6 M720: 102 KM, 122 KM, 156 KM. Modele aut: Mercedes klasy A, Mercedes GLA, Mercedes CLA

źródło: infor.pl