WRC Motorsport&Beyond

Seryjny Mercedes będzie najbardziej aerodynamicznym autem na świecie

Aerodynamik-Weltrekord für die A-Klasse Limousine mit einem cw-Wert von 0,22 und einem Luftwiderstand von weniger als 0,49 m2 Aerodynamic world record for the A-Class Sedan with a Cd value of 0.22 and a drag of less than 0.49 m2

Premiera nowego modelu producenta ze Stuttgartu odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Paryżu (4-14 października 2018 r.), jednak już teraz PR-owcy Mercedesa hucznie zapowiadają, że nowa A-klasa w wydaniu sedan będzie najbardziej aerodynamicznym, seryjnie produkowanym samochodem na świecie.

Najmniejszego z Mercedesów cechuje niewiarygodnie niski współczynnik oporu aerodynamicznego, wynoszący zaledwie 0,22.  Jak bezpośrednio wpłynie to na osiągi dowiemy się dopiero po premierze, jednak już teraz wiemy, że jest to zasługa nie tylko opływowego kształtu samochodu, ale i powierzchni czołowej – ta w sedanie Mercedesa będzie mieć 2,19 m2.


Aerodynamikę poprawiają również odpowiednio zaprojektowane nadkola. Dodatkowo na opór aerodynamiczny wpływa m.in. pochylenie pokrywy przedziału silnika, nachylenie przedniego pasa oraz zwężenie przodu i tyłu pojazdu.

Co jeszcze wiemy o nowej A-klasie?

Sedan jest o 130 mm dłuższy niż  hatchback, rozstaw osi jest jednak identyczny więc nabywcy nie będą mogli oczekiwać większej ilości miejsca w środku. Przestrzeń bagażnika jest taka sama dla obydwu wersji nadwozia i wynosi 420 litrów.

Pod maską podstawowego modelu A200 znajduje się 1,3-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy wytwarzający 161 KM i 184 Nm momentu obrotowego. Alternatywną opcją jest czterocylindrowa, wysokoprężna wersja A180d z silnikiem o mocy 114 KM i momentem obrotowym 192 Nm.

Producent przekonuje jednak, że więcej opcji silnikowych zostanie dodanych wraz ze zwiększeniem produkcji. Ceny nowego modelu zaczną się 127 tysięcy złotych. To o prawie 15 tysięcy zł. więcej niż za ten sam samochód w nadwoziu hatchback.