WRC Motorsport&Beyond

Rzeźnik przed Rajdem Nadwiślańskim

dacia duster samochod


Maciej Rzeźnik„W porównaniu do poprzednich rajdów, Nadwiślański jest bardzo specyficzny, jeździ się w większości pomiędzy sadami. Trasy Lubelszczyzny wydają się łatwe, mniej wymagające. Nic bardziej mylnego. Są bardzo techniczne i szybkie. Bardzo dużo prostych, skrzyżowań, oporów, zakrętów pod kątem 90-stopni. W związku z tym długo jedziemy na odcięciu, co potem zmusza do hamowania z maksymalnej szybkości. Bardzo ważne jest więc znalezienie odpowiednich punktów hamowań, a w wielu miejscach mało przyczepny asfalt nie będzie tego ułatwiał. Jest też dużo zdradliwych miejsc, ale o wiele mniej niż na pozostałych rajdach.

Nawierzchnia jest w dużej części brudna, gdy więc spadnie deszcz – a prognozy tak przewidują – drogi staną się nieprzewidywalne po względem przyczepności i wtedy trudno będzie utrzymać wysokie tempo na mokrym, śliskim i zabłoconym asfalcie.

fot:Robert Magiera rsmp.tv