WRC Motorsport&Beyond

Rewolucyjny silnik Infiniti VC-T

Już 29 września podczas salonu Mondial de l’Automobile w Paryżu zostanie zaprezentowany nowy silnik Infiniti VC-T. Jest to pierwsza na świecie jednostka o zmiennym stopniu sprężenia, gotowa do seryjnej produkcji. Jednocześnie będzie to jeden z najbardziej zaawansowanych silników spalania wewnętrznego w historii.

– Technologia VC-T jest dużym krokiem do przodu dla Infiniti. To kolejny rewolucyjny etap maksymalizacji wydajności silnika o spalaniu wewnętrznym. Ten technologiczny przełom pozwoli uzyskać jak największe osiągi benzynowego silnika 2.0 turbo przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności – powiedział prezes Infiniti Motor Company, Roland Krüger.

Stwierdzenie, że VC-T jest dużym postępem w historii silników spalinowych jest o tyle uzasadnione, że producenci nie są już ograniczeni stałym stopniem sprężania. Siła technologii silnikowej VC-T opiera się o zdolność silnika do przekształcania się i bezstopniowego obniżania bądź podnoszenia denka tłoka dla zmiany górnego położenia tłoka. W efekcie zmianom ulegają skok tłoka i pojemność skokowa silnika, a stopień sprężania może się płynnie zmieniać w zakresie od 8,1:1 dla największych osiągów, aż po 14,1:1 dla maksymalnej wydajności. Automatyczny system sterowania silnikiem wybiera optymalny stopień sprężania do wymagań  w danym momencie.

Jedną z najważniejszych zalet tej technologii jest obniżenie zużycia paliwa oraz emisji spalin. Do tego można dołączyć również ograniczenie hałasu i wibracji w samochodzie. W dodatku silnik jest wtedy mniejszy i lżejszy od motorów konwencjonalnych. Więcej informacji o VC-T otrzymamy 29 września w Paryżu podczas konferencji prasowej.