WRC Motorsport&Beyond

Renault będzie testować siedem innowacyjnych technologii ładowania samochodów elektrycznych

Grupa Renault we współpracy z 32 partnerami z Europy ogłasza oficjalne rozpoczęcie projektu INCIT-EV. Celem projektu jest promocja elektromobilności poprzez testowanie innowacyjnych technologii ładowania samochodów elektrycznych na potrzeby użytkowników.

Siedem rodzajów użytkowania, które będą testowane w Europie

Trwający 48 miesięcy (od stycznia 2020 r. do grudnia 2023 r.) projekt INCIT-EV koncentruje się na dwóch głównych fazach:

•Faza badania potrzeb i wymagań konsumentów, po której od kwietnia 2020 r. nastąpi faza badania technologii ładowania i włączenia do infrastruktury.

•Faza prezentacji siedmiu technologii w konkretnych miejscach, która będzie trwała od drugiego półrocza 2022 roku do końca projektu.

-System dynamicznego ładowania indukcyjnego na obszarze miejskim w Paryżu we Francji,
-Systemy ładowania dużej mocy na przedmieściach Tallina w Estonii,
-Zoptymalizowane, dwukierunkowe „smart charging” w Amsterdamie i Utrechcie w Holandii,
-System dynamicznego ładowania indukcyjnego na obszarach podmiejskich/long-range w Wersalu we Francji,
-Centrum (hub) ładowania na parkingu dla samochodów współdzielonych na przedmieściach Turynu we Włoszech,
-Dwukierunkowe ładowanie małej mocy (w tym pojazdów dwukołowych) oraz statyczne ładowanie indukcyjne na pasach dla taksówek na lotnisku i przy dworcu głównym w Saragossie w Hiszpanii.

Projekt zainicjowany przez Grupę Renault

Grupa Renault przystąpiła do konkursu projektów Komisji Europejskiej w odpowiedzi na potrzebę testowania technologii ładowania w warunkach rzeczywistych, na przykład technologii Contactless Dynamic Charging (CDC) , i uporządkowania całego ekosystemu.

W związku z tym Grupa dążyła do stworzenia konsorcjum. Kilkadziesiąt wiodących podmiotów przemysłowych, uniwersytety, instytuty, miasta, start-upy oraz małe i średnie przedsiębiorstwa pozytywnie odniosły się do tej inicjatywy. Wspólnie wyraziły wolę promowania elektromobilności w Europie poprzez przeprowadzenie testów samochodów elektrycznych skupionych na ich użytkownikach.

To ukierunkowanie na klienta pozwoli zbudować nowy ekosystem i opracować technologie ładowania, które będą łatwe do wprowadzenia i w ten sposób przyczynią się do rozwoju elektromobilności w Europie.