WRC Motorsport&Beyond

Rajd Katalonii: Tanak rozpoczyna z wysokiego c

Piątkowe zmagania w 54. RallyRACC Catalunya – Costa Daurada 2018 załogi rozpoczęły na zachód od Barcelony, w prowincji Tarragona. Wydaje się, że nic ze swojej prędkości z poprzednich rund nie stracili Ott Tanak i Martin Jarveoja. Załoga Toyoty postanowiła gonić od samego rana duet Forda Sebastiena Ogier i Juliena Ingrassię.

Otwierający dzisiejszy etap – oes Gandesa, w tej konfiguracji był po raz ostatni poprowadzony w 2014 roku. To krótka, zaledwie 7-km jednak bardzo szybka próba. Tanak, startując jako trzeci pokonał go w najlepszym tempie z czasem – 4:19.6, szybciej od Ogiera o +4,1 s., co sprawia, że Estończyk w generalce traci do francuskiego lidera w Rajdzie Hiszpanii tylko +0,1 s. Ogier zanotował na tym odcinku szósty czas.

Ott Tanak, Toyota: Jestem trochę zaskoczony czasem, ponieważ jest dość ślisko ale auto spisuje się dobrze.

Na pytanie jak udało ci się odstawić najgroźniejszych rywali z taką przewagą na tak krótkim odcinku, odpowiedział z uśmiechem i pewnością siebie kierowca Toyoty odpowiedział: Na tym polega nasze show.

Drugi na Gandesa 1 był Jari-Matti Latvala, którego głównym zadaniem w tym rajdzie będzie wspomaganie zespołu Toyoty w dorobku punktowym w klasyfikacji generalnej producentów. Latvala stracił +2,5 s., ale dopiero siódmy w generalce rajdu (+8,1 s.) Trzeci czas zapisał Elfyn Evans. Brytyjczyk w Fieście WRC skorzystał już z odkurzonej trasy i był wolniejszy od zwycięzcy o +3,0 s. Za nim dojechali Daniel Sordo (+3,2 s.), Craig Breen (+3,9 s.).

Za wspomnianym Ogierem na miejscu nr 6, przyjechali lider klasyfikacji generalnej WRC – Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (+4,5 s.). Jednak po dwóch odcinkach specjalnych są na trzeciej pozycji ze niewielką stratą +4,1 s.

Dziesiątkę zamknęli Mikkelsen, Loeb i Suninen.

Thierry Neuville, Hyundai: W porównaniu z Sebastienem i Ottem wybraliśmy nieco twardszy zestaw opon. Na krótszych odcinkach możemy być wolniejsi, ale liczymy, że to co stracimy, uda nam się odrobić na najdłuższej próbie.

Małą przygodę na odcinku zaliczył Esapekka Lappi, w którego Yarisie WRC zblokowały się hamulce i na twardej mieszance na moment wypadł z drogi i rozbił przód auta. Widać po raz kolejny, że Finowi nie służą poranne oesy.

Skoro o oponach mowa. Większość załóg zdecydowała się na wybór twardej mieszanki. Neuville podobnie jak Jari-Matti Latvala zabrał ze sobą 4 twarde i 1 miękką, a Ott Tanak i Sebastien Ogier postawili na 2 twarde i 3 miękkie.

Wyniki na i po OS2 – Gandesa 1 – 7,00 km