Mads Ostberg i Torstein Eriksen (Citroen C3 WRC) zdecydowanie wygrali najdłuższy w piątkowym programie Rajdu Australii, 26,68-kilometrowy OS Sherwood.
Norwegowie na pierwszy serwis zjeżdżają jako liderzy. Citroen zanotował oesowy dublet, dzięki drugiemu rezultatowi Craiga Breena i Scotta Martina. W pierwszej trójce odcinka znalazł się jeszcze Hayden Paddon.
Mads Ostberg: To była świetna zabawa! Co mogę powiedzieć? Piękny odcinek. Miałem dobry rytm. Na początku odcinka miałem wrażenie, jakbym wrócił do Finlandii. Nie przejechałem tego odcinka w zeszłym roku jak inni, ale samochód był świetny. Koniec końców to był dobry poranek.
Craig Breen: Nie za dobrze. Myślę, że złamałem tarczę. Bardzo podstępny odcinek z kilkoma dużymi skokami.
Hayden Paddon: Zdecydowanie to do mnie wraca. Pierwsza połowa oesu była naprawdę dobra. Straciłem trochę rytmu na ostatnich 5-6 kilometrach, ale jest w porządku.
Dużą przygodę zaliczył lider Toyoty, Ott Tanak. Yarisa podbiło przy dużej prędkości na serii hopek i Estończyk uderzył lewym tyłem w skarpę. Udało się pojechać dalej, ale za metą trzeba było zmienić koło. Piąty Esapekka Lappi odskoczył Jari-Mattiemu Latvali na 0,4 sekundy, ale traci do nowego lidera 5,4 sekundy.
Ott Tanak: To był naprawdę duży skok i po prostu wyrzuciło nas z drogi. Uszkodziliśmy tam również koło, co spowodowało straty w końcówce.
Esapekka Lappi: To był udany poranek. Podobało mi się. Te sztuczne hopy są naprawdę paskudne, ale takie same dla wszystkich. Są w naprawdę szybkich sekcjach.
W ogonie stawki WRC jadą dwaj główni kandydaci do tytułu. Thierry Neuville stracił 14 sekund, a Sebastien Ogier 17,9 sekundy do czasu Ostberga. Strata mistrza świata po pętli sięga już prawie pół minuty.
Sebastien Ogier: [Czyszczenie] jest najgorsze. Wiedzieliśmy o tym już wcześniej. Myślę, że na tym będzie ciężko. Popołudniu raczej też będziemy czyścić drogę.
Thierry Neuville: Starałem się pojechać dobry odcinek, ale ogromnie mnie podbiło na tych hopkach i prawie dachowałem. Po tym byłem ostrożniejszy.
Zaliczający setny start w WRC, Andreas Mikkelsen wpadł do rowu i uszkodził układ chłodzenia Hyundaia i20 Coupe WRC. Chwilę wcześniej na wyjściu z szykany oesem wolnym tempem poruszał się traktor, co najprawdopodobniej wybiło Norwega z rytmu.
Rajd Australii 2018 – wyniki na OS3
1. | Østberg Mads – Eriksen Torstein Citroën C3 WRC |
12:49.0 |
2. | Breen Craig – Martin Scott Citroën C3 WRC |
+5.9 +5.9 |
3. | Paddon Hayden – Marshall S. Hyundai i20 Coupe WRC |
+6.6 +0.7 |
4. | Tänak Ott – Järveoja Martin Toyota Yaris WRC |
+6.8 +0.2 |
5. | Lappi Esapekka – Ferm Janne Toyota Yaris WRC |
+7.8 +1.0 |
6. | Latvala Jari-Matti – Anttila M. Toyota Yaris WRC |
+8.2 +0.4 |
7. | Evans Elfyn – Barritt Daniel Ford Fiesta WRC |
+11.6 +3.4 |
8. | Suninen Teemu – Markkula Mikko Ford Fiesta WRC |
+12.2 +0.6 |
9. | Neuville Thierry – Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC |
+14.0 +1.8 |
10. | Ogier Sébastien – Ingrassia J. Ford Fiesta WRC |
+17.9 +3.9 |
Rajd Australii 2018 – wyniki po OS3
1 | Østberg Mads – Eriksen T. Citroën C3 WRC |
25:34.4 |
2. | Lappi Esapekka – Ferm Janne Toyota Yaris WRC |
+5.4 +5.4 |
3. | Latvala J. – Anttila M. Toyota Yaris WRC |
+5.8 +0.4 |
4. | Breen Craig – Martin Scott Citroën C3 WRC |
+7.0 +1.2 |
5. | Paddon Hayden – Marshall S. Hyundai i20 Coupe WRC |
+7.3 +0.3 |
6. | Tänak Ott – Järveoja M. Toyota Yaris WRC |
+7.8 +0.5 |
7. | Suninen Teemu – Markkula M. Ford Fiesta WRC |
+13.6 +5.8 |
8. | Evans Elfyn – Barritt D. Ford Fiesta WRC |
+14.8 +1.2 |
9. | Neuville T. – Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC |
+19.2 +4.4 |
10. | Ogier S. – Ingrassia J. Ford Fiesta WRC |
+27.6 +8.4 |