WRC Motorsport&Beyond

Przewodnik rajdowy: Rajd Niemiec

Koniec z kurzem! Rajd Niemiec będzie pierwszą tegoroczną asfaltową rundą mistrzostw świata. Zdradliwe winnice i słynne próby Panzerplatte – to kwintesencja tej imprezy. W dwóch ostatnich sezonach zwycięstwa odnosili Dani Sordo i Thierry Neuville, czy i w tym roku dojdzie do sensacji.

 

fot. P1 Sports Media

1. Najważniejsze pojedynki

Thierry Neuville vs. Dani Sordo – dwaj ostatni triumfatorzy Rajdu Niemiec przez ostatnie miesiące musieli uciekać przed trzecim kierowcą Hyundaia Haydenem Paddonem, więc w Trewirze z pewnością spróbują powalczyć o pierwotny układ sił w zespole.

Kevin Abbring vs. Stephane Lefebvre – dwaj młodzi kierowcy zaczynający swoją przygodę z królewską klasą WRC zmierzą się po raz pierwszy na tym poziomie – pierwszy pojedzie Hyundaiem i20 WRC, drugi DS 3 WRC. Czy któryś z nich to „materiał” na mistrza świata?

Nasser Al-Attiyah vs. Esapekka Lappi – pojedynek o prowadzenie w WRC 2. Obaj kierowcy wsiądą do Skody Fabii R5, z tym że Fin jest bardziej „rozjeżdżony” w tym moedlu, ale znów przewaga doświadczenia jest po stronie Nassera.

2. Na kogo zwrócić uwagę?

Robert Kubica – w 2013 roku krakowianin w Niemczech wykręcił życiówkę zajmując 5. miejsce, rok temu natomiast wygrał dwa oesy – możemy się więc spodziewać dobrego wyniku? Oby wszystko zagrało tak jak należy

Teemu Suninen – dla protegowanego Toyoty będzie to jeden z pierwszych rajdów na asfalcie i przy okazji debiut w aucie R5. Fin już pokazywał, że potrafi być szybki, więc i tym razem będzie z pewnością próbował jechać szybko.

Emil Bergkvist – świeżo upieczony mistrz Europy juniorów w ojczyźnie swoich pracodawców spróbuje pokazać się z jak najlepszej strony. Może udany występ zmobilizuje Opla do budowy R5?

Jerzy Tomaszczyk – warto pamiętać, że oprócz Roberta Kubicy i Huberta Ptaszka w Niemczech pojawi się także ten kierowca. W ramach Rajdu Niemiec rozegrane zostaną 5 i 6 runda ADAC Opel Rallye Cup

3. Na co zwrócić uwagę?

– Forma Volkswagena – niemiecki zespół próbuje wygrać w swojej ojczyźnie od dwóch lat, jednak na przeszkodzie zawsze stają różne przygody. Cała trójka zrobi wszystko by wygrać.

– Tylko czterech kierowców ma jeszcze matematyczne szanse na powstrzymanie Ogiera przed obroną tytułu. Oprócz Latvali są nimi także Mads Ostberg (98 punktów straty), Andreas Mikkelsen (99 punktów) i Thierry Neuville (112). Aby przypieczętować mistrzostwo w Niemczech, Ogier musi wygrać rajd i sięgnąć po maksymalną ilość punktów na trasie odcinka Power Stage, licząc jednocześnie, że Latvala ukończy zmagania najwyżej na ósmym miejscu, a Ostberg i Mikkelsen poza podium.

4. Harmonogram rajdu

5. Gdzie śledzić?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Pełna lista zgłoszeń dostępna jest tutaj.

7. Aktualna klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Świata.

8. Podsumowanie ubiegłorocznych zmagań.