WRC Motorsport&Beyond

Prius najpopularniejszy w Japonii

Toyota Prius w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku była najczęściej kupowanym nowym autem na japońskim rynku. Tylko w sierpniu sprzedano ponad 17,500 egzemplarzy flagowego samochodu hybrydowego producenta z Tokio.

Wzrost sprzedaży wiąże się z tym, że w grudniu ubiegłego roku w salonach samochodowych pojawiła się już czwarta generacja Priusa. Pojazd ten wyróżnia się najnowocześniejszym napędem hybrydowym oraz oryginalnym wyglądem. Karoseria jest teraz bardziej elegancka, a współczynnik oporu powietrza spadł już do poziomu 0,24 Cx.

Prius uchodzi za ikonę nowoczesnych technologii w motoryzacji. Dlatego też Toyota często wykorzystuje ten model do testowania innowacyjnych rozwiązań. Przykładem tego typu strategii było zastosowanie ITS Connect. Japonia jest pierwszym krajem, w którym wprowadzono ten system. Polega on na tym, że samochody na bieżąco wysyłają sobie nawzajem informacje o swoim położeniu oraz inne ważne dla bezpieczeństwa dane, a także odbierają sygnały z pojazdów uprzywilejowanych i urządzeń infrastruktury drogowej, takich jak sygnalizatory świetlne. Pracują nad tym największe koncerny, sądząc, że jest to przyszłość motoryzacji, ale Toyota była pionierem w tym względzie.