WRC Motorsport&Beyond

Volkswagen wprowadza istotne zmiany po kolejnym skandalu

volkswagen mroczne logo

Volkswagen w ostatnim czasie zanotował kolejną kompromitującą wpadkę. Po aferze dieselgate każda skaza na wizerunku to kolejny mocny cios, którego nikt już nie chce przyjmować. W związku z tym zdecydowano się na wprowadzenie istotnych zmian.

Nie tak dawno Volkswagen wyemitował oburzającą reklamę z filmem promocyjnym Golfa 8. Została ona odebrana jako rasistowska, przez co koncern musiał zmagać się z dużą falą krytyki. VW nie pociągnął nikogo do konsekwencji. Stwierdzono, że przy tworzeniu reklamy motywy rasistowskie nie odgrywały żadnej roli.

Volkswagen musi poprawić wizerunek

– W imieniu zarządu chciałbym całkowicie przeprosić za to, że zraniliśmy ludzi z powodu braku wrażliwości międzykulturowej. Naruszyło wartości, za którymi stoi Volkswagen – powiedział Hiltrud Werner pełniiąca w Zarządzie VW AG funkcję szefa ds. uczciwości i spraw prawnych.

Volkswagen w związku z tą sytuacją chce zwiększyć świadomość i wrażliwość pracowników. W niedalekiej przyszłości VW stworzy złożoną z ekspertów ”Radę do spraw Etyki”, którzy zbędą nadzorować reklamy i komunikaty.

Kontrowersyjne spot VW

W powyższej reklamie promującej Golfa 8 widać było duże ręce białej kobiety, które najpierw przesuwały, a następnie oderwały małego czarnoskórego człowieka od zaparkowanego na ulicy nowego żółtego Volkswagena.

Ogromna biała ręka następnie przenosi bohatera do restauracji o nazwie „Petit Colon”, co można tłumaczyć jako „Mały Kolonista”, „Mały Osadnik”. Widzowie byli oburzeni reklamą, zarzucano firmie rasistowski wydźwięk spotu.

Passat niczego się nie boi! Transport olbrzymiej rury przez Mielec