WRC Motorsport&Beyond

Używany samochód z instalacją LPG. Na co zwrócić uwagę jako aktualny i przyszły właściciel

gaz tankowanie LPG

Polska należy do ścisłego grona krajów, gdzie instalacja LPG w samochodach cieszy się ogromną popularnością. Autami na gaz jeżdżą miliony Polaków, a tyle ile jeździ to drugie tyle chciałoby ją posiadać. Głównie chodzi o oszczędności jakie za sobą niesie, bo to niewątpliwie duże odciążenie miesięczne dla budżetu domowego.

Z instalacją LPG łatwiej się żyje, ale…

Żadna instalacja gazowa nie jest równa sobie. Najbardziej pożądaną jest fabryczna założona przez producenta, która daje dużą większą pewność niż ta jaką założymy w innym miejscu. Ale uwaga! To wcale nie oznacza, że taka będzie gorsza, słabsza jakościowo czy sprawiała więcej kłopotów.

Chodzi głównie o kwestie związane z tym co montujemy i posiadanie świadomości tego. Najważniejsze, aby takie rzeczy wykonywać na sprawdzonych i specjalizujących się w tym warsztatach. Pamiętać należy także, że tanio nie znaczy dobrze i zdecydowanie lepiej dopłacić na starcie więcej, aby później zadowolenie było większe.

Części słabej jakości mogą szybko wprowadzić nas w kłopoty i sprawić, że wydamy dwa albo i trzy razi więcej. I tu chyba najlepszy przykład – tanie węże, które przewodzą LPG po naszym układzie. Te bardzo szybko parcieją i staja się nieszczelne, przez co wymiana ich będzie szybsza niż może nam się wydawać. Takich przykładów można by wymieniać wiele.

Na co zwrócić uwagę

Jeżdżąc na gaz trzeba pamiętać o tym, aby w baku zawsze było też paliwo. To dobre dla pompy paliwowej, aby nie spadła jej wydajność i nie zasysała potencjalnych zanieczyszczeń. Natomiast jeżeli wewnątrz samochodu poczujemy gaz, nie należy zwlekać i czym prędzej wymienić odpowiadające za to przewody.

Z poważniejszych rzeczy może każdemu użytkownikowi LPG przytrafić się wypalona uszczelka pod głowicą, co jest dość częstym objawem. Przez zaniedbania możemy doprowadzić nawet do tego, że pęknie głowica z powodu przegrzania się jej. Wtedy koszty naprawy liczy się w tysiącach.

Stara zasada mówi, że jeżdżenie na gaz jest tanie, ale nie można nigdy czekać na to, aż się coś zepsuje. Trzeba na bieżąco kontrolować to co dzieje się z instalacją i prowadzić profilaktyczne wymiany niektórych rzeczy, gdy pojawiają się już pierwsze sygnały usterek.