Kierowcy ciągników siodłowych i ciężarówek chcieli okazać się sprytniejsi od ITD, ale szybko przekonali się, że nie warto kombinować. Na cwaniactwie i celowym omijaniu kontroli drogowych wyszli gorzej, niż w rzeczywistości by mogli. Po prostu bardziej ośmieszyli się w oczach inspektorów, a i przed samymi sobą. Czy było warto?
ITD i kierowcy, czyli zabawa w kotka i myszkę
Omijanie kontroli drogowych na polskich drogach to standard od wielu lat. Kierowcom pomaga w tym niewątpliwie CB Radio, o czym doskonale wiedzą inspektorzy. Z tego też powodu znając dane drogi ustawiają się nie tylko na nich, ale również na objazdach. Akcja zespołowa ma na celu wyłapanie tych, którzy świadomie omijają funkcjonariuszy.
Kierowcy, wiedząc o obecności ITD świadomie zaczęli omijać DK33 bocznymi drogami. Nie wiedzieli oni jednak, że w tych miejscach funkcjonariusze ustawili się w nieoznakowanych radiowozach i wyłapywali dane pojazdy. Te były kierowane do punktu kontrolnego, gdzie już czekali na nie inspektorzy.
Jeden z kierowców był mocno zaskoczony, że nie udało mu się ominąć kontroli i został złapany już kilka kilometrów dalej. Szybko się okazało skąd u niego takie zdziwienie, patrząc na stan jego pojazdu i tachograf. Mężczyzna posiadał w tachografie kartę swojego szefa. Na niej było pełno nieprawidłowości w zakresie przestrzegania norm czasu pracy kierowcy
Niebezpieczny ładunek w naczepie
Karta i tachograf to nie jedyne co kierowca miał na sumieniu. W przestrzeni ładunkowej naczepy przewoził materiały niebezpieczne, a nie oznakował tego tablicami ostrzegawczymi. W dodatku sama naczepa nie miała ważnego badania technicznego. Ten kierowca niewątpliwie był ”perłą” nocnej akcji przeprowadzonej przez ITD.
Pozostali kierowcy także mieli coś na swoim sumieniu, choć już nie tak wiele jak ten wcześniej wspomniany. Wszyscy skontrolowani kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi, zaś wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne. W okresie wakacyjnym Inspekcja Transportu Drogowego przykłada jeszcze większą uwagę do tego co dzieje się na drogach.
Kierowcy zawodowi pilnowani są zwłaszcza z ograniczeniami związanymi z weekendami i poruszaniem się pojazdów powyżej 12 ton w godzinach, w których nie mogą jeździć. Chodzi tutaj jak co roku o bezpieczne wyjazdy i powroty z wakacji osób, które podróżują samochodami osobowymi.