Jeżeli chodzi o silnik jego równomierna praca to podstawa do tego, aby zachował one wszelkie swoje prawidłowe parametry. Jednostka napędowa lubi jednak płatać figle w samochodach, a najczęstszym objawem jaki w niej występuje to szarpanie. Wiedzą o tym głównie użytkownicy instalacji LPG, którym niejednokrotnie przyszło bądź przyjdzie mierzyć się z tym kłopotem.
LPG i rwanie silnika
Samochód poruszający się na gazie to mieszanka zalet i wad, choć przy normalnym użytkowaniu zdecydowanie więcej jest tego pierwszego. Poruszając się na LPG jednak nieco łatwiej wyłapać pewnie niuanse, jakie dzieją się z samochodem. Łatwiej także o diagnozę pewnych problemów.
Częstym zjawiskiem w autach zasilanych gazem jest tzw. szarpanie silnika w momencie, kiedy samochód przełącza się na autogaz. Ale niekoniecznie musi być to właśnie ten moment. Problem może występować również w trakcie jazdy. Objaw ten niestety sygnalizuje jedno – czeka nas wizyta w warsztacie.
Mieszanka gazowo-powietrzna nie jest łatwa dla samochodu, jak i samej instalacji. Dlatego też wymaga ona ciągłego serwisowania. Szarpanie może wskazywać na kłopot świeć, jak i przewodów zapłonowych. Problem może wynikać także z przytkanego już filtra bądź przewodów, jakimi gaz dostaje się do wtryskiwaczy.
Coroczne przeglądy
Żeby nie wpaść w spirale kłopotów warto corocznie sprawdzać instalację LPG, co nie jest dużym kosztem. Kierowcy często obawiają się, że sam przegląd to jeden wydatek, a mechanik zawsze coś znajdzie i będzie kolejny. Nie należy kierować się taką regułą.
Wielu kierowców po przeglądzie wyjeżdża z jedną opłatą i kolejny rok jeździ w pełni świadomie, że instalacja nie wymaga żadnego serwisu. Z kolei jeżeli czeka nas dodatkowy wydatek, to nastąpił on wcześniej niż za późno.