WRC Motorsport&Beyond

Prosta metoda na układ wydechowy, gdy diesel bądź benzyniak za głośno hałasuje. Wycisz zbędne hałasy

diesel tlumik samochodowy

Większość kierowców, gdy usłyszy układ wydechowy w samochodzie, jest w pełni przekonana, iż odpowiada on tylko i wyłącznie za odprowadzenie spalin. A to całkowita nieprawda, bowiem ma on jeszcze kilka innych zadań o których nie każdy wie. Między innymi jego konstrukcja wpływa na osiągi silniku typu diesel, czy benzyniaka, a co za tym idzie, jak szybko jeździ nasz samochodów.

Diesel lub głośno hałasuje

Tutaj także zależne od budowy tego elementu jest to, jaka jest jakość emitowanych do atmosfery zanieczyszczeń. Także jaki jest generowany przez samochód hałas. I tutaj się zatrzymamy, bowiem głośny dźwięk jest bardzo niekomfortowy zwłaszcza dla kierowcy. Dłuższa jazda może doprowadzić do bólu głowy, a na pewno pogorszenia nastroju.

Jeżeli nasz układ wydechowy bądź tłumik zaczął pracować głośniej, niż miało to miejsce np. kilka tygodni wcześniej, to zawsze zły znak. No, chyba że powodem jest domowy tuning samochodu, gdy nastolatek sam próbuje doprowadzić do tego, aby cała wieś go słyszała. Bądź w innej perspektywie – na drugim końcu miasta. To jednak nie prowadzi do niczego dobrego.

Mniej celowe działanie to uszkodzenia mechaniczne m.in. najechanie na krawężnik. Prowadząc samochód zawsze trzeba brać pod uwagę to, że cały układ wydechowy znajduje się pod samochodem i nie jest on specjalnie zabezpieczony. Co za tym idzie, bardzo łatwo go uszkodzić.

Diesel czy benzyniak nie lubią zbędnych problemów

Obity, wygięty czy nawet pęknięty tłumik to źródło nieprzyjemnego hałasu. Uszkodzeniu mogą również ulec mocowania układu. To sprawi, że w trakcie jazdy o spód pojazdu będzie dochodziło do ciągłych uderzeń. To również generuje nieprzyjemny hałas, choć w tym przypadku wyłącznie dla osób wewnątrz auta.

Trzeba także pamiętać, że ten element w samochodzie także nie jest wieczny i jak każdy inny ma swój koniec. Wskutek eksploatacji dochodzi do zużycia tłumików, katalizatorów czy ich mocowań. Podobnie jak przerdzewienia tłumika, który nadaje się już wyłącznie na wymianę.

Zrób to wcześniej niż później

Z tego typu problemami trzeba reagować szybko, aby nie przeniosły się na silnik typu diesel czy benzynowy. Oczywiście za najprostszą metodę uznaje się wymianę całego układu wydechowego. Niektóre elementy na pewno da się naprawić, co ograniczy koszty. To jednak musi ocenić dobry i zaufany mechanik, który nie będzie chciał nas naciągnąć na koszty.