WRC Motorsport&Beyond

Mercedes będzie miał kłopoty. Red Bull czeka aż użyją systemu DAS i zgłasza sprawę do FIA

Mercedes nie dostanie taryfy ulgowej od największego konkurenta. Red Bull Racing oprotestuje nowoczesny system DAS w bolidzie Mercedesa, gdy tylko zostanie on użyty w trakcie najbliższego weekendu Grand Prix Australii.

Stajnia z Milton Keynes zgłosi się do FIA, gdyż jest pewna tego, że dwuosiowy układ kierowniczy w Mercedesie W11 jest niezgodny z regulaminem. Ekipa Maxa Verstappena bardzo dokładnie przygląda się bolidowi Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa.

Ponoć zgłoszone już zostały wloty w układzie hamulcowym tylnej osi W11. FIA miała stwierdzić, że rozwiązanie niemieckiego producenta technicznie jest legalne, lecz sprzeczne z duchem przepisów.

Helmut Marko: Z naszej perspektywy system jest niezgodny z przepisami. Oprotestujemy Mercedesa gdy tylko skorzystają z DAS w Melbourne. Nasi prawnicy weryfikują, czy system DAS jest legalny.

Jeżeli faktycznie Red Bull dowiedzie, że DAS jest systemem nielegalnym i Mercedes nie będzie mógł go stosować, wówczas praca inżynierów pójdzie na marne. A trzeba przyznać, że dokonali czegoś niezwykłego.