WRC Motorsport&Beyond

Kierowco, niskie ciśnienie oleju silnikowego jest niebezpieczne. Twój diesel lub silnik benzynowy lepiej żeby tego nie odczuł

pompa oleju diesel

Jak ważny jest olej w silniku typu diesel czy benzynowym doskonale wie każdy. Zdecydowanie to najistotniejszy płyn w samochodzie i sporo racji mają ci, którzy twierdzą, że jego rola jest istotniejsza niż… paliwa. Kierowcy muszą pilnować jednak nie tylko jego ilości, ale również zadbać o to, aby jego ciśnienie nie było zbyt niskie w silniku.

Olej to złoty płyn na silnik benzynowy i diesel

Jeżeli chodzi o zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku, to przyczyn tak naprawdę może być kilka. Najczęstszym i najbardziej popularnym powodem tego typu zjawiska jest awaria pompy oleju. Ale powody mogą być inne w tym również te najbardziej błahe jak… niewystarczająca ilość oleju w silniku. Pierwszy krok to zatem sprawdzenie bagnetem ile go jest i w razie potrzeby uzupełnienie.

Nasze naganne zapominalstwo bądź po prostu nieszczelność to jedno. Powodem może być również silnik typu diesel lub benzynowy, jeżeli spala on zbyt dużą ilość oleju, a jak wiadomo nie powinien tego robić. Wtedy oleju jest zbyt mało, a co za tym idzie, zmienia się ciśnienie w jednostce napędowej.

Rozpoznać to można dość łatwo, bowiem spaliny które wydostają się z naszego samochodu są koloru niebieskiego. To zdecydowanie poważniejszy niż problem niż zwykła skleroza z dolaniem oleju, ale tutaj już niezwłocznie trzeba pamiętać o tym, aby go regularnie sprawdzać i uzupełniać.

Awaria pompy oleju

Wracając do najpoważniejszej usterki doprowadzającej do zbyt niskiego ciśniena. Pompa oleju z reguły jest elementem trwałym, lecz jednak życie pokazuje, iż w wielu autach ma swoją gorszą chwilę. Jest to w dużej mierze zależne od zwykłego… pecha.

Jej uszkodzenie objawia się niczym innym jak spadkiem ciśnienia oleju, o czym powinna nas poinformować kontrolka. Wtedy szybko powinniśmy zareagować i nie ruszać już nigdzie – nawet prosto na warsztat. Jeżeli awaria jest poważna można uszkodzić silnik typu diesel lub benzynowy bardzo poważnie. A wszystko przez brak smarowania, co doprowadza do zatarcia motoru.