Samochód z instalacją gazową ma swoje ogromne plusy, ale ma też i minusy. Tych jednak zbytnio nie powinniśmy się obawiać mając na uwadze, jak dość tanie są praktycznie wszystkie elementy eksploatacyjne. W przypadku LPG wymiana jakiejkolwiek części nie jest takim obciążeniem, jak w przypadku aut napędzanych przez inne paliwo.
LPG i typowe oraz najczęstsze usterki
Mając samochód na gaz trzeba pamiętać i wiedzieć o kilku podstawowych rzeczach, a jedną z nich jest niewątpliwie to, że należy pamiętać o filtrze. Filtr gazu tak, jak i inne filtry w samochodzie wymaga wymiany. W tym przypadku co około 10 000 kilometrów. Sygnałem do zmiany mogą być m.in. słabsze osiągi pojazdu.
Kierowcy powinni zwracać uwagę również na parownik gazowy. Tutaj jeżeli po regulacji brakuje mocy, to najprawdopodobniej właśnie jego awaria będzie tego przyczyną. Zależnie od kosztów można go naprawić, ale równie opłacalna może okazać się jego wymiana na nowy.
Dość często kierowcy mają problemu z przełączaniem paliw między LPG a benzyną. Za ten stan rzeczy odpowiada sterownik silnika i nie należy zwlekać z tego typu naprawą. W przypadku tego elementu mówimy o znacznie większych kosztach, dlatego tego typu problemu nie można lekceważyć.
Winę może ponosić warsztat
Warto zwrócić uwagę u kogo decydujemy się na montaż instalacji LPG w samochodzie. Zdecydowanie odradzamy robić to małych warsztatach, które po prostu się w tym nie specjalizują. Może z tego tytułu wyniknąć więcej problemów niż nam się tylko wydaje.
A wspomnieć by tu tylko można o samym rozprowadzeniu przewodów gazowych czy elektronicznych. To niestety wymaga odpowiedniej wiedzy, gdyż w przypadku jej braku może to w niedługim czasie dać o sobie znać.