Dwumasowe koło zamachowe to jeden z ważniejszych elementów w samochodzie, bowiem odpowiada on za ”uspokajanie” pracy silnika. Element składa się z dwóch mas obracających się względem siebie i sprężyn pochłaniających wszelkie szarpnięcia. Kierowca użytkujący swój samochód powinien robić to w sposób nie powodujący powstawania niepotrzebnych sił.
Pojawiła się ogromna łatka do Cyberpunk 2077. Co zmieniono?
Jak dbać o dwumasowe koło zamachowe
Wszyscy kierowcy posiadający dwumas powinni stosować się do kilku bardzo prostych wskazówek. Dzięki nim ominie ich naprawdę bardzo droga naprawa, która objawia się metalicznym dźwiękiem po dodaniu gazu i zmianie biegów. A to także nic przyjemnego nie tylko dla portfela, ale i ucha.
Ważne jest, aby kierowca, ruszając z miejsca np. na światłach, robił to jak najbardziej płynnie. Agresywne zwalnianie pedału sprzęgła, także przy zmianie biegów, to nic dobrego dla koła dwumasowego. Podobnie zresztą jak i jazda na niskich obrotach.
Jeżeli chodzi natomiast o uruchamianie i wyłączanie pojazdu, powinno się to zawsze odbywać ze wciśniętym sprzęgłem. Najgorsze co może robić kierowca, to jeździć na tzw. półsprzęgle. To może doprowadzić do uszkodzenia łożyska i zmiany konsystencji smaru tłumiącego.
Prawidłowa jazda kluczem do sukcesu
Prawidłowe dbanie o sprzęgł i umiejętnie się posługiwanie nim, jest niewątpliwie kluczem do dbania o dwumasowe koło zamachowe. Ale ważny i istotny jest także stan techniczny samochodu, dlatego istotne jest pilnowanie jest ogólnego stanu pojazdu.
Reagowanie w odpowiednim momencie pozwoli uniknąć zbędnych napraw. A jak wiadomo w poważniejszych awariach koszty awarii nie są tanie, dlatego lepiej ich unikać. A wymiana dwumasa to koszt dobrych kilku tysięcy złotych, co raczej lepiej wydać na wakacje.