WRC Motorsport&Beyond

Diesel potrzebuje, aby turbosprężarka w pełni wyhamowała swoje obroty. Jak to zrobić?

diesel turbosprezarka czas

Wszyscy doskonale sobie zdajemy jak wygląda obecnie życie każdego z nas. Jest to życie w biegu, gdzie nam się wydaje, że każda sekunda czy minuta jest na wagę złota. Często jednak nawet nie mamy świadomości tego, że robiąc sobie chwilę oddechu możemy zyskać jeszcze więcej, niż potencjalnie nam się wydaje. Tak działa na pewno diesel w momencie, gdy potrzebuje chwile odsapnąć. Zresztą tak jak i na pewno my.

Tak jak i ty, diesel potrzebuje odpoczynku

Każdy posiadacz samochodu z silnikiem wysokoprężnym na pewno słyszał to co jest turbosprężarka. A słyszeć to mógł przy okazji tego, jak był ostrzegany przez daną osobę, aby na nią uważać. Powód wydaje się oczywisty – wysokie koszta jej naprawy.

Turposprężarka to nic innego, jak gwarancja wysokich osiągów jakie jest w stanie zaoferować nasza jednostka. Mało kto wie, że jest ona w stanie wirować z prędkością nawet ponad 150 tysięcy obrotów na minute! Jak ciężko pracuje ten element świadczy wspomniana liczba. Przed zniszczeniem chroni go olej silnikowy oraz płyn chłodniczy, zapewniając zarówno smarowanie i chłodzenie turbosprężarki.

Kierowcy mają to do siebie, że w ogóle nie biorą pod uwagę tego, że należy zawsze dać ”odpocząć do końca” temu elementowi. Wszystko po to, aby za pewien czas nie był on powodem wizyty u mechanika i wydania naprawdę dużych pieniędzy.

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY! 

Jak chronić turbosprężarkę w silniku diesla?

Jest na to jedna i bardzo prosta metoda. Gdy dojedziemy do celu albo robimy sobie krótką przerwę, po zatrzymaniu pod żadnym pozorem nie należy wyłączać silnika. W ten sposób odcinamy dopływ oleju do wciąż wirującej i rozgrzanej turbosprężarki, a jest to dla niej po prostu zabójcze. Jeżeli zrobimy tak kilkukrotnie, to nie powinniśmy być zdziwieni efektami tego.

Po zatrzymaniu samochodu, gdy jeździliśmy zwłaszcza na długiej i szybkiej trasie, nie powinniśmy wyłączać silnika. Należy pozostawić pojazd na biegu jałowym, aby turbosprężarka wyhamowała swoje obroty i żeby spadła jej temperatura. Jeżdżąc po mieście wystarczy pół minuty, jeżdżąc po trasie lub autostradzie półtorej minuty.