WRC Motorsport&Beyond

Poznajcie nowego Civica Type-R

dacia duster samochod

Podczas tegorocznej edycji genewskiego salonu samochodowego, Honda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu Civic Type R, którego produkcja ruszy już latem 2017 roku.

fot. Honda

Konstrukcja nowej Hondy Civic Type R oparta została na rozwiązaniach zapożyczonych z cywilnej wersji modelu Civic w wersji hatchback. Maszynę zaprojektowano tak, aby dostarczała jak najwięcej radości z jazdy zarówno na drogach publicznych, jak i torze wyścigowym.

Serce poprzedniego Civica Type R, czyli dwulitrową jednostkę VTEC TURBO, poddano gruntownym modyfikacjom, dzięki czemu oferuje ona teraz 320 KM mocy maksymalnej oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Za sprawą zmian wprowadzonych w układzie sterowania pracą silnika, poprawiono sposób reakcji przepustnicy. Sześciostopniową przekładnię manualną, która wyróżnia się niezwykle wysoką precyzją, płynnością i kulturą pracy, wzbogacono o system kontroli prędkości obrotowych silnika RMCS (ang. Rev Match Control System), dzięki któremu kierowca ma teraz zagwarantowane jeszcze lepsze wyczucie reakcji samochodu.

fot. Honda

Strukturę nadwozia wzmocniono w newralgicznych punktach konstrukcyjnych. Dzięki temu, w porównaniu z poprzednią generacją modelu Type R, obecna charakteryzuje się do 38% większą sztywnością skrętną. Modyfikacjom poddano również układ przedniego zawieszenia cywilnej odmiany hatchbacka, oparty na kolumnach MacPhersona. Zmiana geometrii zaowocowała wydatnym ustabilizowaniem toru jazdy podczas gwałtownego ruszania i przyspieszania. Z tyłu, w nowym układzie niezależnego wielowahaczowego zawieszenia z modelu Civic hatchback, zastosowano nowe wahacze o zwiększonej sztywności.

W porównaniu z poprzedniczką, nowa Honda Civic Type R otrzymała jeszcze bardziej rozbudowany pakiet aerodynamiczny, w tym m.in. wygładzoną płaszczyznę podwozia o niższym współczynniku oporu powietrza, lekki tylny spojler oraz zoptymalizowaną krawędź spływu linii dachowej.

Planowo, produkcja nowego Civica Type R ma ruszyć latem 2017 roku w brytyjskich zakładach Hondy w Swindon, skąd 10 generacja modelu Civic będzie eksportowana na rynki całego świata.

fot. Honda