WRC Motorsport&Beyond

Porsche poszerza gamę Platinum Edition

Nowości w ofercie Platinum Edition firmy Porsche: modele Cayenne S oraz Cayenne S Diesel w specjalnej edycji Platinum Edition nadzwyczajnie zyskują na atrakcyjności dzięki wyposażeniu wysokiej klasy.

Poszerzony zakres standardowej specyfikacji obejmuje 21-calowe koła Sport Edition w kolorze Platinum z satynowym wykończeniem, regulowane w ośmiu kierunkach skórzane fotele sportowe z Cayenne GTS ze środkowymi panelami pokrytymi Alcantarą, a także szereg innych elementów zwiększających komfort użytkowania. Gama Platinum Edition obejmuje teraz cztery modele Cayenne – wcześniej w sprzedaży pojawiły się Cayenne Diesel oraz Cayenne S E-Hybrid.

Wysoką jakość najnowszych modeli Platinum Edition podkreśla ich wyrafinowany, choć wciąż stonowany wygląd zewnętrzny. Poza standardowymi lakierami – czarnym i białym – dostępnych jest pięć opcjonalnych odcieni metalicznych: Jet Black, Mahogany, Purpurite, Carrara White oraz Rhodium Silver. Pakiet zewnętrzny obejmuje eleganckie i sportowe akcenty w kolorze czarnym ze lśniącym wykończeniem, przyciemniane tylne szyby oraz poszerzenia nadkoli w kolorze karoserii.

Platinum Edition to sportowa funkcjonalność. Biksenonowe reflektory główne z Porsche Dynamic Light System (PDLS), wspomaganie kierownicy Plus oraz system wspomagający parkowanie Park Assist ułatwiają jazdę zarówno na dalekich trasach, jak i w mieście. Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne oraz lusterka boczne chronią przed odblaskami oświetlenia pojazdów jadących z tyłu.

Po otwarciu przednich drzwi na ochronnych listwach progowych specjalnych modeli Cayenne S ukazuje się napis „Platinum Edition”.

Wszystkie zewnętrzne zagłówki zdobi herb Porsche, a przednie fotele mogą być podgrzewane. Wszystkie modele Platinum są doskonale wyposażone również pod względem informacji i rozrywki – dysponują systemem Porsche Communication Management (PCM) z nawigacją online, modułem Connect Plus oraz nagłośnieniem przestrzennym BOSE® Surround Sound System. Kolejnym typowym dla tej edycji elementem jest sportowy zegar analogowy na desce rozdzielczej.

Wartości mocy i zużycia paliwa nowych modeli specjalnych pozostają niezmienne. 3,6-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 309 kW (420 KM) pod maską Cayenne S zużywa od 9,5 do 9,8 l benzyny na 100 km, zależnie od rozmiaru ogumienia. Wysokoprężna jednostka V8 biturbo w Cayenne S Diesel generuje moc 283 kW (385 KM) i potrzebuje od 8,0 do 8,2 l oleju napędowego na każde 100 km, również zależnie od rozmiaru opon. W Polsce Cayenne S Platinum Edition kosztuje 435 070 PLN, a Cayenne S Diesel Platinum Edition – 451 400 PLN (obie kwoty zawierają VAT).