Sportowy oddział Mercedesa szykuje rywala dla Porsche 718 Cayman. Stylistyką nowy, dwuosobowy model ma nawiązywać do czekającego również na debiut – AMG Project One o mocy 1000 KM.
Projekt nowego samochodu jest aktualnie w fazie konceptu. W zamyśle producenta ze Stuttgartu, model ten zastąpi w portfolio serię SLC, której sprzedaż jest poniżej oczekiwań. Cena następcy ma z kolei znajdować się w orbicie Porsche 718 Cayman. Podobnie jak w przypadku rodzimego rywala, AMG w planach ma produkcję wersji zarówno z twardym jak i miękkim dachem.
Tobias Moers, prezes AMG w koncernie Daimler AG: Wiele myśli pojawiło się w naszym oddziale AMG na temat tego jak spożytkować sukcesy, które nasza marka odnosi w motorsporcie, zwłaszcza w F1. Jedną z idei był właśnie projekt skonstruowania nowego, sportowego modelu. Uniwersalnego – do amatorskiej jazdy po torze i na co dzień.
Pod maską spodziewać się można jednej z dwóch jednostek napędowych konstruowanych obecnie przez inżynierów AMG. Mając na uwadze gabaryty samochodu oraz zachowanie odpowiednich proporcji (moc/masa), Mercedes powinien zdecydować się na wybór tych, jakimi napędzane będą kolejne nowości w gamie AMG – modele A35 i druga generacja A45. Mowa o podrasowanych, czterocylindrowych agregatach 2.0 l., generujących nawet do 400 KM (ze wsparciem systemu elektrycznego).
Aktualne Porsche do modelu 718 Cayman montuje jednostki turbodoładowane 2.0 i 2,5 l., w
przedziale mocy od 300 do 365 KM (topowa wersja GTS).