WRC Motorsport&Beyond

Początek roku świetny także dla marki Audi

AUDI AG delivered around 156,150 cars to customers worldwide in April; a decrease of 5.0 percent compared to the 2016 record-breaking figure. In China, where business is currently impacted by extraordinary effects associated with Audi’s strategic alignment in the market, sales in the past month were 11.6 percent higher than in March. Year-on-year, April results in China were still 6.9 percent down. Global deliveries since the start of the year amount to around 578,750 units, 6.7 percent below the 2016 figure. In Western Europe (+1.0%) and North America (+7.3%), Audi achieved further growth despite the ongoing model changeover for the Q5 and the A5 family.

Audi odnotowało najlepszy w swej historii pierwszy kwartał roku. Od stycznia do marca 2018, koncern wprowadził na rynki całego świata 463 800 samochodów. To o 9,8 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Wzrostowymi lokomotywami pierwszych trzech miesięcy roku były przede wszystkim Chiny (skok w górę o 41,9%) oraz Ameryka Północna (plus 10,2%). Tylko w marcu, do rąk klientów na całym świecie trafiło 183 750 aut z czterema pierścieniami w logo, to o 6 procent więcej niż w marcu 2017. Doskonałe wyniki odnotował polski rynek, gdzie w tylko w marcu zarejestrowano 2094 nowe Audi (wzrost o 32,53%), a licząc od początku roku, nowych rejestracji było 4678 (wzrost o 42,23%).

Rekordowy początek roku dał nam niezbędną energię do działania. W ciągu całego roku mamy zamiar z pomocą nowych Audi A7, A6, A1 i Q3 odświeżyć ok. jednej czwartej naszej sprzedaży w Europie – mówi Bram Schot, szef marketingu i sprzedaży w AUDI AG.

W Chinach, Audi zamknęło pierwszy kwartał z ogromnym sukcesem. Od stycznia, na tutejsze drogi wyjechało 154 270 samochodów marki Audi, to wzrost o 41,9 procent. Tylko w marcu, popyt wzrósł o 30,6 procent. W Państwie Środka sprzedano w tym okresie 54 031 aut spod znaku czterech pierścieni i był to najlepszy marzec w historii obecności marki na rynku chińskim. Sprzedażową lokomotywą był tu niewątpliwie model A4. Sprzedaż tego samochodu klasy średniej wzrosła aż o 86,4 procent i wyniosła 13 800 egzemplarzy. Tylko od początku roku, kluczyki do swego nowego Audi A4 odebrało 37 350 chińskich klientów (wzrost o 99,2 procent). Podsumowując cały pierwszy kwartał, wzrost w obrębie tego modelu na tutejszym rynku wyniósł 15,3 procent, co przełożyło się na zakup 87 850 sztuk Audi A4.

Pozycja handlowa w Europie wskazuje na złożoną sytuację związaną z rozruchem nowej i wycofaniem obecnej gamy modelowej. Sprzedaż na Starym Kontynencie spadła o 5,8 procent. Na dwóch największych dla Audi rynkach europejskich, czyli w Niemczech i w Wielkiej Brytanii, poziom dostaw w porównaniu z dobrymi wynikami roku 2017 wyraźnie spadł. Na rodzimym, niemieckim rynku, w marcu pojawiło się 28 247 nowych egzemplarzy Audi. To mniej aż o 9 procent. Na Wyspach Brytyjskich, sprzedaż licząc rok do roku spadła o 2,9 procent. Biorąc natomiast pod uwagę cały pierwszy kwartał, pozostawała mniej więcej na takim samym poziomie jak w roku 2017. Podskoczyła delikatnie o 0,1 procenta, a i tak była lepsza niż kondycja całego rynku brytyjskiego.

Na tym tle świetnie wypadają wyniki pozyskane z Polski. W marcu, nad Wisłą zarejestrowano 2094 nowe egzemplarze Audi (+32,53%), a podsumowanie całego pierwszego kwartału 2018 przynosi liczbę 4678 rejestracji, czyli wzrost aż o 42,23 procent. Cztery pierścienie wysunęły się po pierwszym kwartale na pozycję lidera segmentu premium w Polsce, jeśli chodzi o nowe rejestracje. Dobrze rysowała się też kondycja rynku hiszpańskiego (+11,3%) i włoskiego (+2,8%). W obu tych krajach, od początku roku utrzymuje się duże zainteresowanie klientów modelem Audi Q5. W pierwszym kwartale, tego uniwersalnego SUV’a kupiło 1618 hiszpańskich i 2106 włoskich klientów. To wzrost odpowiednio o 51,5% i aż o 131,9%. Jeszcze jeden pozytywny wynik: od stycznia do marca, Audi osiągnęło status lidera rejestracji nowych samochodów segmentu premium również w Austrii.

W Ameryce Północnej, Audi kontynuowało swój ciągły wzrost. W marcu sprzedano tu 24 550 aut z czterema pierścieniami w logo, czyli wzrost o 8,3 procent. Licząc od początku roku, wzrost w tym regionie wyniósł 10,2 procent, co przekłada się na dostawę 61 400 pojazdów. W marcu, tylko w Kanadzie Audi sprzedało 3404 nowe samochody (+14,0%), kontynuując dobrą passę dwucyfrowego wzrostu z ostatnich kilku miesięcy. Od stycznia, jeden na trzech kanadyjskich klientów Audi kupił model Q5. W Stanach Zjednoczonych, Audi odnotowało kolejny rekordowy miesiąc. Sprzedaż podskoczyła tu o kolejne 7,4 procent, do 20 090 aut. Największy udział w tym sukcesie miała ponownie rodzina samochodów z rodziny Q. Udział sprzedaży SUV’ów Audi na rynku amerykańskim wynosi 52 procent, co oznacza że niemal co drugi klient czterech pierścieni w USA decyduje się na model serii Q. Dowodem na tę popularność są doskonałe wyniki modelu Q7. W ubiegłym miesiącu, co trzecie wyprodukowane Audi Q7 trafiło do amerykańskiego klienta. Skumulowana sprzedaż wszystkich modeli w USA wzrosła o 9,7 procent.

Tagi: Audi, rekord, sprzedaż samochodów,