Spółka PKN Orlen testuje nowy format funkcjonowania stacji paliw. Przy trasie S8, nieopodal Wrocławia uruchomiła unikatową na skalę europejską stację ORLEN Drive, na której można zatankować, zamówić produkty gastronomiczne i zapłacić za wszystkie usługi bez konieczności wysiadania z auta.
Jeśli chodzi o wypróbowanie możliwości nowej stacji paliw typu drive through, trzeba odwiedzić MOP w Michałowicach, na trasie Łódź – Wrocław, po ekspresowej S8.
Jak informują przedstawiciele największego, polskiego koncernu naftowego wdrożenie usługi Orlen Drive poprzedziły badania Kantar TNS, które wykazały duży potencjał do rozwoju tego typu formatów w Polsce. Z badań wynika również, że ten rodzaj usługi identyfikuje 100% kierowców. Z kolei aż 8 na 10 respondentów uznało, że koncept drive through jaki sprawdził się w przypadku np. McDonalds’a pasuje lepiej do polskiej marki, w porównaniu z innymi firmami mającymi stacje paliw na polskim rynku.
Natomiast 85% badanych zadeklarowało skorzystanie z tego rozwiązania, gdyby pojawiło się w ofercie stacji paliw. Z badania wynika również, że kierowcy mając do wyboru opcję drive through lub klasyczną formę obsługi nieco częściej zdecydowaliby się właśnie na ten pierwszy wariant.
Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN Orlen ds. Sprzedaży Detalicznej: Poszerzamy naszą ofertę pozapaliwową i usługową, w tym gastronomiczną, na którą sukcesywnie rośnie zapotrzebowanie. Obserwujemy rynkowe trendy. Oddanie do dyspozycji klientów pierwszej w Europie stacji typu drive through to przykład otwartego podejścia Orlenu do biznesu detalicznego. Kierowcy wjeżdżając na stacje paliw oczekują szerokiej oferty.
W ramach rozwiązania Orlen Drive, na MOP w Michałowicach dostępne będą dwie tzw. linie drive, które umożliwią zakup gastronomii i zatankowanie auta bez konieczności wysiadania z pojazdu. W celu rozładowania ruchu na stacji paliw, jedna z nich będzie dedykowana wyłącznie klientom korzystającym z usług gastronomicznych. Dodatkowo klienci będą mogli skorzystać z kiosku samoobsługowego wewnątrz stacji. Docelowo skróci to czas obsługi i zwiększy komfort zakupów. Samoobsługowe ekrany będzie wspierał kolejkowy system numerowania.