Romain Dumas popisał się najlepszym czasem w oficjalnym treningu przed 96. edycją Międzynarodowego Wyścigu Górskiego Pikes Peak. Kierowca fabrycznego Volkswagena I.D. R Pikes Peak na górnej sekcji ustanowił czas 2:11,39.
Francuz w elektrycznym prototypie okazał się szybszy w kategorii Unlimited o 5,53 sekundy od uważanego za głównego konkuretna do wygranej, Simone Faggioliego w Normie M20 SF PKP. Włoch swój najlepszy czas ustanowił w ostatnim z trzech przejazdów. Dumas najszybszy czas wykręcił w drugiej próbie.
Peter Cunningham za kierownicą Acury TLX GT klasy Pikes Peak Open) zaskoczył trzecim czasem w generalce (2:34,46), pokonując nawet trzeciego kierowcę w Unlimited, Fabiena Boudubana w bliźniaczym prototypie, jakiego używa Faggioli. W kategorii pojazdów z otwartym nadwoziem (Open Wheel) najlepszy treningowy rezultat (2:43,48) ustanowił Paul Dallenbach w 12-letniej konstrukcji PVA Dallenbach Special.
W środkowej sekcji 19,99-kilometrowego podjazdu w Górach Skalistych jeździła większość kategorii Time Attack 1. David Donohue w Porsche GT3 R jako jedyny złamał barierę 2 minut i 40 sekund (2:37,31). Clint Vahsholtz w McLarenie 12C zdobył się na 2:41,58. Tim Hardy wprowadził BMW E30 z 1988 r. do czołowej trójki (2:42,67).
Amerykański gwiazdor sportów ekstremalnych, Travis Pastrana okazał się najszybszy (2:51,18) w grupie Porsche Cayman GT4 Clubsport by Yokohama. Dwukrotny zwycięzca Pikes Peak w generalce, Rhys Millen odnotował najlepszy rezultat (2:52,25) Bentleyem Bentaygą w klasie Exhibition.
Pikes Peak 2018 | Trening oficjalny | Górna sekcja | Najlepsze czasy
1 | Romain Dumas Volkswagen I.D. R Pikes Peak |
02:11.39 | |
2 | Simone Faggioli Norma M20 SF PKP |
02:16.92 | |
3 | Peter Cunningham Acura TLX GT |
02:34.46 | |
4 | Fabien Bouduban Norma M20 SF PKP |
02:36.78 | |
5 | Paul Dallenbach PVA Dallenbach Special |
02:43.48 |