WRC Motorsport&Beyond

Pierwszy McLaren Senna już na drodze

1000 godzin. Tyle trwało wyprodukowanie pierwszego egzemplarza limitowanego modelu McLaren Senna. Sygnowany nazwiskiem legendy F1, Ayrtona Senny super-samochód jest napędzany silnikiem V8 o mocy 800 KM.

Geneza powstania nowego modelu ze stajni jest oczywista. To hołd oddany dla kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny, który w barwach brytyjskiej ekipy zdobywał tytuły mistrzowskie w latach 1988, 1990 i 1991. Będzie to seria limitowana, ograniczona do 500 sztuk.

Pierwsza z nowej serii została właśnie dostarczona dla klienta ze Stanów Zjednoczonych. Dokładnie samochód trafił do rezydenta z Nowego Jorku, który zamówił McLarena Senna w charakterystycznym zielonym kolorze nadwozia fux green. On także nawiązuje do okresu startów Brazylijczyka w brytyjskim zespole F1 (zielony pas na kasku). Samochód napędza podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 800 KM i 800 Nm maksymalnego momentu. Wyścigowe barwy zostały naniesione na nadwozie wykonane z włókna węglowego. Identycznym materiałem są wykonane niektóre elementy we wnętrzu, które perfekcyjnie komponują się ze skórzaną tapicerką w kolorze białym.

McLaren Senna melduje się następującymi osiągami. Rozwija maksymalną prędkość 340 km/h a pierwszą setkę osiąga z miejsca w 2,8 s. Masa własna auta to 1198 kg. Zaawansowana aerodynamika pozwala na wygenerowanie 800 kg docisku. W teorii ma być szybszy niż McLaren P1 GTR. Model Senna będzie wyposażony także w nową konstrukcję zawieszenia RaceActive Chassis Control (RCC II). Auto posiada również ceramiczne hamulce, które uznane są za najbardziej zaawansowaną konstrukcję zamontowaną w drogowym modelu pochodzącego z garażu w Woking.

Brytyjczycy biorą pod uwagę wystawienia Senny w serii wyścigowej. Najgłośniej jest o Le Mans. Taka decyzja wymagałaby jednak podjęcia kilku zmian w konstrukcji auta.