WRC Motorsport&Beyond

Pięć gwiazdek dla Audi Q3 w teście Euro NCAP

Nowe Audi Q3 zdobyło najlepszy wynik w testach Euro NCAP (New Car Assessment Programme), jednym z najważniejszych badań bezpieczeństwa samochodów w Europie.

By zgromadzić pięć gwiazdek – najwyższą ocenę – samochód musi zdobyć punkty we wszystkich kluczowych kryteriach testu Euro NCAP. W kategoriach ochrony dorosłego pasażera, bezpieczeństwa dzieci, ochrony innych uczestników ruchu i systemów wsparcia kierowcy, nowe Audi Q3 zyskało ich maksimum.

Aktywnie wspomagające systemy bezpieczeństwa – wśród nich system automatycznego hamowania awaryjnego w ruchu miejskim i na autostradach – uwzględnione są w ogólnej ocenie NCAP w następujących, ważonych proporcjach: 40% wagi dla dorosłych pasażerów, 20% dla innych użytkowników dróg i 20% dla asystentów bezpieczeństwa.

Na pokładzie nowego Audi Q3 znaleźć można wszystkie te rozwiązania techniczne. Systemy bezpieczeństwa: Audi pre sense basic i Audi pre sense front są na wyposażeniu standardowym tego modelu. Audi pre sense front za pomocą sygnałów wizualnych, dźwiękowych i haptycznych ostrzega kierowcę przed niebezpiecznymi, wykrytymi przez radar sytuacjami z udziałem pieszych, rowerzystów, czy innych pojazdów. W razie potrzeby inicjuje również awaryjne hamowanie.

Częścią standardowego pakietu systemów jest również Audi side assist ostrzegający przed niebezpieczeństwem podczas zmiany pasa ruchu oraz Audi active lane assist, pomagający zapobiegać niezamierzonemu opuszczeniu obranego pasa ruchu. Wśród systemów opcjonalnych znajdziemy tu m.in. adaptacyjnego asystenta jazdy, układ rozpoznawania znaków drogowych działający na podstawie obrazów pobieranych z kamery, asystenta parkowania plus, asystenta świateł drogowych oraz asystenta niebezpieczeństwa.

Nowe Audi Q3 odnotowało również maksymalne oceny jeśli chodzi o ochronę pasażerów. Elementy szkieletu przedziału pasażerskiego wykonane są z formowanej na gorąco stali. Zastosowano je przede wszystkim w przejściach między belkami wzdłużnymi, a ścianką przednią, w tunelu środkowym, w progach, w słupkach A i B, w ramie dachu oraz w tylnych belkach wzdłużnych. Takie formowane na gorąco komponenty, łączące w sobie niską masę i wysoką wytrzymałość, to aż 26% ogólnej masy nadwozia. Dzięki nim nowe Audi Q3 ma wysoką wytrzymałość zderzeniową, a co za tym idzie jest bardzo bezpieczne.