WRC Motorsport&Beyond

Oto marki samochodów po które zwykły Kowalski najczęściej sięgał w tym roku w salonie

Aż 80 procent nowych samochodów kupowanych w salonach to zasługa firm. Tak naprawdę dopiero co piąte auto, które wyjeżdża z salonu należy do tzw. osób fizycznych, a więc zwykłego Kowalskiego. Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował informację, jak wygląda sytuacja na rynku z zainteresowaniem danej marki pojazdu, gdy Polak ma z własnej kieszeni zapłacić za kupno samochodu.

Dane dotyczą w całości miesiąca styczeń. W tym okresie w Polsce zarejestrowanych zostało 39 472 nowych samochodów osobowych. Co ciekawe, liczba ta jest aż o 14,06 proc. mniejsza niż w roku ubiegłym.

Z kolei w tej liczbie znajduje się 14 213 sztuk samochodów osobowych zakupionych przez osoby fizyczne. I w tym przypadku możemy mówić o spadku aż o 17,15 proc.

Zdecydowanie największa popularnością wśród klientów indywidualnych cieszy się marka Toyota, która przekroczyła sprzedaż 3 000 tysięcy samochodów.

20 najpopularniejszych marek zarejestrowanych na osoby fizyczne w styczniu 2020 roku:

  1. Toyota – 3029 szt.
  2. Skoda – 1785 szt.
  3. Hyundai – 1339 szt.
  4. Kia – 1068 szt.
  5. Volkswagen – 932 szt.
  6. Dacia – 718 szt.
  7. Fiat – 659 szt.
  8. Renault – 625 szt.
  9. Opel – 438 szt.
  10. Nissan – 406 szt.
  11. Honda – 402 szt.
  12. Seat – 372 szt.
  13. Mitsubishi – 367 szt.
  14. Ford – 257 szt.
  15. Suzuki – 246 szt.
  16. Citroen – 226 szt.
  17. Mercedes – 221 szt.
  18. Audi – 213 szt.
  19. Mazda – 208 szt.
  20. Peugeot – 204 szt.