Długa maska, krótkie zwisy karoserii, niski środek ciężkości, miękki dach: sportowe, dwuosobowe auto pokonujące okrążenia w centrum testowym BMW w Miramas na południu Francji jest natychmiast rozpoznawalne jako prawdziwy roadster.
Nowe BMW Z4 przechodzi obecnie kolejny, szczególnie ważny etap przegotowań do produkcji seryjnej, w tym przypadku polegający na testach dynamiki jazdy mocno zakamuflowanego prototypu. Daje to kluczowe informacje o właściwościach jezdnych nowego modelu, który wkrótce pojawi się na drogach publicznych.
W samochodzie znajdziemy nowy mocny 6-cylindrowy silnik, sportowy układ jezdny z elektroniczną regulacją amortyzatorów, nowo opracowana oś przednia, obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym, sportowy układ hamulcowy M oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Podobnie jak Pętla Północna toru Nürburgring, centrum testowe Miramas oferuje idealne warunki do tego, aby sprawdzić potencjał dynamiki jazdy nowego BMW Z4. Centrum wykorzystywane przez BMW od ponad 30 lat do opracowywania i testowania nowych modeli obejmuje długi asfaltowy owal oraz pętlę autostradową do testów przy dużych prędkościach, a także slalomy, serpentyny i pętle okrężne oraz wiele torów o bardzo zróżnicowanych nawierzchniach. Obecnie są one wykorzystywane do szczegółowej analizy i optymalizacji przyspieszania, kierowania i hamowania roadstera.