Toyota zainstalowała w fabryce Motomachi w Toyota City urządzenie do produkcji i tankowania wodoru SimpleFuel
Stacja SimpleFuel
Kompaktowe wymiary urządzenia sprawiają, że można je instalować nawet w niewielkich pomieszczeniach. Połączenie wodorowych wózków widłowych i urządzeń w rodzaju SimpleFuel
Pierwsza stacja tankowania wodoru w fabryce Motomachi została uruchomiona w marcu 2018 roku w związku z rosnącą liczbą pracujących w tym zakładzie wózków widłowych na ogniwa paliwowe, które teraz można tankować na miejscu. Dzięki wsparciu instalacji SimpleFuel
Od ogłoszenia długofalowego planu Toyota Environmental Challenge 2050 w 2015 roku Toyota rozwija i wdraża kolejne technologie wykorzystujące wodór jako nośnik energii. Jest to element realizacji celu Plant Zero CO2 Emissions Challenge, który zakłada całkowitą eliminację emisji CO2 w zakładach produkcyjnych firmy.
Zastępowanie spalinowych wózków widłowych wodorowymi w fabryce Motomachi rozpoczęło się w 2017 roku. Wówczas do zakładu trafiły pierwsze dwa takie bezemisyjne pojazdy, a w 2018 roku kolejne 20. W tym roku obok stacji SimpleFuel
Toyota wspólnie z Aichi Low-Carbon Hydrogen Supply Chain Promotion Association i władzami prefektury Aichi zajmuje się promocją niskoemisyjnego łańcucha dostaw, opartego na technologiach wodorowych i energii z odnawialnych źródeł energii. Program wykorzystania wodoru w fabryce Motomachi otrzymał certyfikat Low Carbon Hydrogen Certification System prefektury Aichi.