Skoda pokazała odświeżonego Rapida z wolnossącym silnikiem o pojemności 1,5 l. Od razu musimy zaznaczyć, że samochód jest przeznaczony na rynek chiński, a szkoda… W Polsce byłby prawdziwym hitem.
Pod koniec 2018 roku wolną przestrzeń pomiędzy Fabią i Octavią wypełniła Skoda Scala. Wcześniej idealnie wpisywała się w nią Skoda Rapid. Co się z nią stało? Na wschodzie Rapid ma się znakomicie – jest najlepiej sprzedającym się modelem Skody w Rosji i znakomicie odnajduje się w Indiach i Chinach.
Na 2020 rok Skoda wypuściła jego odświeżoną wersję. Samochód ma m.in. nowe światła, stylizowane na Scali. Rapid ma kilka istotnych elementów, przez które na pewno odniósłby sukces również w naszym kraju.
Wnętrze zostało zaopatrzone w nowy system multimedialny. Technologicznie jest on mocno rozwinięty, naturalnie obsługuje protokoły Apple CarPlay i Android Auto. Ale przecież to nie jest najważniejsze. Najważniejsze jest serce.
Silnik. W europejskich modelach Skody dominuje trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1,0 l. Chińczycy dostają z kolei silnik bez turbo, o pojemności 1,5 l. Generuje on moc na poziomie 111 koni mechanicznych, a zużycie paliwa oscyluje w okolicach 5,6 l / 100 km.