Japońskie media zapowiadają, że podczas jesiennego Tokyo Motor Show zostaną przedstawione zbliżone do wersji finalnej koncepty najnowszej generacji Subaru WRX. Samochody mają zadebiutować na rynku w ostatnim kwartale 2020 r.
Sportowy symbol marki, podobnie jak model Impreza, ma przejść na nową płytę podłogową Subaru Global Platform (SGP). Ma to nie tylko uwolnić jeszcze lepszy potencjał w prowadzeniu auta, ale również implementację nowych technologii, m.in. zaawansowanych systemów asystujących EyeSight.
Downsizing jest nieuchronnym trendem, który obejmie kolejną generację sportowego modelu. Bazowy WRX S4 otrzyma zupełnie nowy, bardziej oszczędny silnik boxer o pojemności 1,8 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki turbodoładowaniu ma generować ok. 270 KM przy 343 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dostępna będzie tylko opcja z automatyczną skrzynią biegów (oczywiście z trybem sportowym).
Z kolei WRX STI ma otrzymać 2-litrowy silnik turbo FA20 o mocy ok. 320 KM z 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Najbardziej agresywna wersja ma zostać wypuszczona jedynie z ręczną skrzynią biegów, co będzie stanowić bazę dla wyczynowego samochodu wyścigowego, rywalizującego w 24 godzinach Nurburgringu.
Należy pamiętać, że powyższe specyfikacje to dane, które sugerują media w Japonii. Jednak przed Tokyo Motor Show (przełom października i listopada) nie należy oczekiwać żadnego potwierdzenia ze strony producenta.
Źródło: bestcarweb.jp
Tak wygląda najnowsze Subaru Impreza po liftingu. Model 2020 na początek jako JDM