WRC Motorsport&Beyond

Nowa Corolla Sedan z napędem hybrydowym

Toyota prezentuje nową Corollę Sedan, która dołącza do gamy nadwoziowej Corolli 12. generacji. Europejska publiczność po raz pierwszy ujrzała nowy kompakt Toyoty na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2018 roku, gdzie zadebiutowała Corolla Hatchback.

Nowa rodzina Corolli została zaprojektowana, aby odpowiedzieć na różne potrzeby kierowców i ich pasażerów. Kompaktowy Hatchback powstał z myślą o młodych parach, przestronne kombi Touring Sports – o rodzinach, zaś Sedan to idealne auto dla młodych managerów i specjalistów, który łączy prestiżowy styl z przestronnym, komfortowym wnętrzem.

Toyota Corolla to najchętniej kupowany samochód na świecie, dostępny w ponad 150 krajach. To także najpopularniejszy model w historii motoryzacji – od swojego debiutu w 1966 roku osiągnął łączną sprzedaż ponad 46 milionów egzemplarzy.

Design nowego Sedana to bardziej prestiżowa, elegancka interpretacja dynamicznego stylu Corolli 12. generacji. Szeroką mocną sylwetkę o obniżonym środku ciężkości Corolla zawdzięcza platformie TNGA. Z przodu koncepcja Under Priority Catamaran ewoluowała, podkreślając dwupoziomową krawędź błotnika po obu stronach grilla.

Wąski górny grill został przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. W tylnej części nadwozia charakterystyczne światła sedana są podkreślone chromowanym zdobieniem. Zarówno z przodu, jak i z tyłu reflektory otrzymują nowoczesne wykończenie w postaci listwy LED.

Nowoczesne rozwiązania technologiczne we wnętrzu to m.in. bezprzewodowa ładowarka do telefonu, intuicyjny, łatwy w użyciu zestaw wyświetlaczy z 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego, 7-calowym ekranem informacyjnym oraz 10-calowym kolorowym wyświetlaczem Head-up Display.

Platforma GA-C z serii TNGA daje projektantom większą niż dotychczas swobodę, dlatego różnice w designie Corolli Sedan, Hatchback i Touring Sports są większe niż miało to miejsce w przypadku wcześniejszych modeli dostępnych z kilkoma rodzajami nadwozia.

Co więcej, technologia TNGA zapewnia przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Niżej położony środek ciężkości, o 60% sztywniejsze nadwozie i zawieszenie wielowahaczowe w standardzie przyczyniają się do tego, że samochód jest stabilny i pewnie się prowadzi, zapewniając przy tym wysoki komfort jazdy na nierównościach.

Hybryda i silnik benzynowy

Nowa Corolla Sedan będzie dostępna z dwoma napędami. Niewymagający ładowania z zewnętrznej sieci układ hybrydowy z silnikiem benzynowym 1,8 l ma moc 122 KM. Corolla w tej wersji jest cicha, dynamiczna i łatwa w obsłudze – wystarczy tankowanie na stacji benzynowej, aby korzystać z samego silnika elektrycznego nawet przez połowę czasu jazdy oraz pokonywanego dystansu.

Hybrydowa Corolla to niskie koszty użytkowania oraz bardzo niskie zużycie paliwa na poziomie 3,4 l/100 km wg NEDC (4,3 l/100 km wg WLTP; samochód w trakcie homologacji). Auto emituje średnio 77 g/km CO2 wg NEDC (98 g/km wg WLTP), umożliwiając do 50% jazdy na samym silniku elektrycznym podczas codziennej jazdy.

Udoskonalony silnik benzynowy 1,6 l jest dostępny z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT. Jego moc wynosi 132 KM (97 kW), a średnie zużycie paliwa to 5,8 l/100 km wg NEDC (6,1 l/100 km wg WLTP).