WRC Motorsport&Beyond

Niemcy trochę przespali moment na elektryczne SUVy. Pora nadrobić zaległości

Mercedes-Benz, Audi, a nawet Jaguar wprowadziły już elektryczne crossovery do produkcji. BMW musi nadrobić zaległości.

Dobrą wiadomością jest to, że zelektryfikowany model X3 o nazwie BMW iX3 zapowiada się całkiem ciekawie.

BMW iX3 z napędem na tylne koła ma zostać wprowadzone do produkcji jeszcze w tym roku. Moc to 286 koni mechanicznych, a momentem obrotowy około 400 Nm. Szacowany zasięg – ponad 440 km z akumulator o pojemności 74 kWh.

Osiągi są bardzo dobre, szczególnie w porównaniu do podstawowego BMW X3 napędzanego benzyną, które ma 248 KM i moment obrotowy o wartości 349 Nm z 2,0-litrowego czterocylindrowego silnika. Oczywiście, jeśli jednak wykona się proste obliczenia, okazuje się, że pełny zbiornik paliwa w zwykłym X3 starczy Ci na około 748 kilometrów zasięgu. Taki wynik nie sprzyja jedna ochronie planety – coś za coś.

Te liczby iX3 nie pasują do aut takich jak Mercedes-Benz EQC lub Audi E-Tron, oba te modele oferują lepsze osiągi, oferując również napęd na wszystkie koła. Są oczywiście od niego droższe. Na pewno z czasem pojawią się wersje o większej wydajności, oraz takie z napędem na wszystkie koła.

IX3 będzie pierwszym crossoverem BMW w wersji elektrycznej. Technologia napędowa piątej generacji „BMW eDrive” będzie również stanowić podstawę do produkcji crossovera BMW iNext w 2021 roku. Pamiętajmy, że zwykły model X3 nadal pozostaje w ofercie.